Helgen som gått...

 
I fredags när jag kom hem så bakade jag lite, lika bra att börja lite smått.
Tyvärr så brukar ju det mesta hamna i magen av någon konstig anledning.
Men jag har hela nästa helg på  mig också men har samtidigt bestämt mig för
att inte baka så mycket alls i år. Julmat ska förberedas och jag kommer i år
också bara att göra det "viktigaste" och det som vi tycker är gott, annars blir det
bara massa mat över som man inte vill ha, bortkastade pengar.
 
I går (lördags) var det meningen att svärfar och Conny skulle hälsa på Cissie
och ge henne julklappen från oss alla, men så blev det inte, tydligen sjukdom där.
Nåja, det går fler tåg, men hade ju varit kul om Cissie fått sin julklapp till jul som alla
barn ska ha anser jag. Hade också varit så roligt för svärfar att få träffa sitt barnbarn som nu
har blivit så stor. men blir nog i Januari får vi hoppas.
Fick besök av goa Monika på morgonen som dök upp vid 10 tiden, vi fikade och snackade
en hel del och timmarna bara sprang iväg, i knät hade hon Arnold som stortrivdes hos henne,
annars brukar han alltid vilja ligga hos mig eller Conny, men där trivdes han som en prins.
Conny passade på att åka till Erikslunds Shoppingcenter och handla godis till Arnold något
som han måste tänka för att få äta, JOJOJOJO!!! Ett par sekunder sen hade han klurat ut det hela.
Filmer hade han köpt också, billiga och ser ut att vara riktigt bra när man läser innehållet:)
På kvällen blev det alltså FILM bl.a en som jag gillade "Cassadega" lite läskig faktiskt men sånt
gillar jag och så åt vi Tacos till, en riktig myskväll som slutade efter midnatt.
 
Idag söndag sov vi lite längre och riktigt skönt. Tog på  mig kläder och gick ut för att träna
Arnold som tyvärr var en riktig ODÅGA ute, usch!! Drar som bara den, och jag får så ont i armen
och livrädd för att jag ska halka pga mitt diskbråck..men jag gav inte upp, stanna...gå, stanna gå..
Helvete att han lyder....snacka om BULLDOGG.  Men ibland tror jag mig veta vart problemet
eventuellt kan vara, och det är att han ALDRIG gick lös som Inga fick göra, det är ganska viktigt.
Men vi vågade helt enkelt inte för att 1. Han är döv och 2. Han var betydligt snabbare än Inga.
Och Arnold, får han upp lukten på en hare eller något, ja, då har vi inte en chans att hejda honom,
så jag anser att eftersom han är döv så går det inte att lita på honom alls, så därför får han
också vara kopplad, vill inte utsätta oss för risken för en hund som springer bort. Då får jag hellre
jobba om det så tar 10 år helt enkelt. Vid möten vill han gära fram och då stannar vi och går åt sidan
jag brukar teckna åt han att sitta när vi ser mötena. Förbereder alltid som oftast vid ett möte, men händer
att man slarvar.
5 dgr kvar sen är man ledig, men jag kommer ha jouren 27 samt 28 December och kanske
måste rycka in på jobbet, så jobb mobilen måste jag ha på dessa dagar och hålla mig hemma.
Japp, så är det att jobba på IT/IS avdelning, vad som helst kan hända.
Undrar hur det går för Åsa och Dina i Stockholm? Hoppas det går riktigt bra, håller tummarna!
Hundmässan är säkert fullt med folk och önskade jag hade varit där, men att sätta sig på ett tå
tidigt på morgonen och vinter så vet man aldrig om man kommer fram i tid och så börjar
dom alldeles för tidigt, helst ska man bo hos någon eller på hotell för att vara där i tid.
Hoppas iallafall alla har riktigt kul och att det går bra!
 
Undrar hur det går för Casper? Tror det var nu i helgen han skulle flytta till Tina i Borlänge.
Jag tror det blir toppen för han och att dom kommer trivas riktigt bra tillsammans. Vi håller
tummarna även där och hoppas på massa bilder på "familjen".
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0