Julhandling

 
Igår 1December var det GRATIS buss här i Kommunen, passade oss jättebra,
så vi tog bussen ut till Erikslunds Shopping Center.
Vi började med en lätt lunch på MAX, lika gott som alltid. Sen gick vi till Arken Zoo
och köpte ett par korvar VoH med Kyckling. Det ska testas på Arnold.
Så vi bärjade ge honom det igår kväll och han har varit hur fin som helst i magen
så bara att hoppas att detta nu fungerar. Just Kyckling är bra för allergiska hundar.
Laxen bör man undvika om dom har tendens till dålig mage berättade hon.
Hennes hund har svår Atopi mot mycket, som spannmål, kyckling, fågel, fisk bl.a
så hon rekomenderade mig att även frysa ner torrfoder genom att det finns en hel del
kvalster i det med. Så det har jag gjort nu.Bort med duntäcken, vilket jag redan gjort då
jag själv inte kan sova med det, kliar som attan på mig när jag hade det och kunde inte sova.
 
Efter det tog vi en sväng in på ElGiganten skulle kolla en grej som Conny ska köpa sen.
Sedan bar det iväg till det nyöppnade Zoo Grizzly!! Vilken bra affär!! Hittade massor.
Köpte bl.a Bravo burgare till Inga med Vilt som hon sedan vräkte i sig, magen har varit bra.
Grisöron (ej rökta) för allergiska hundar köpte vi, det gillades. Gillade affären, kanske personalen
inte är lika kunniga som på Arken Zoo men utbudet var rätt ok.
Sen blev det in på Lager 157 där Conny hittade lite.
Sedan gick vi till shoppingcentret och jag hämtade ut mera medicin. Kaffe på Espresso House
blev det också, men det smakade inget vidare denna gång, smakade gammal mjölk av Latten:(
Ikea fick också besäk av oss, och där lyckades vi shoppa loss. Doftljus är ju ett måste, kan man inte
leva utan, så det blev en hel hög + mycket annat.
Fulla med packning var vi sen trötta och tog bussen hem mitt i allt kaos.
Ut med hundar och sedan fixa lite. Kvällen avslutades med att vi gjorde kebab med bröd
som satt fint i magen.
 
Sent p åkvällen, närmare tolv så gick vi ut sista vändan med hundarna, termometern visade
på -8,7 grader och det riktigt piskade kyla mot kinderna, men så skönt det var, och samtidigt
se glädjen i lilla Arnold som faktiskt inte är så liten längre, han bygger på sig rejält. Och tung
är han, mycket tyngre än Inga. Han sprang och lekte i snön, borrade ner nosen och hittade väl
en o annan gammal bajskorv:) Man riktigt såg hur han verkligen älskar snön. Inga problem
med han i kylan inte, så kul att se.
 
Idag ska jag faktiskt göra nytta, något som jag inte gjort i helgen alls.
Förs färga håret, sen ta fram...lite sent men bättre det, stakarna o allt.
Pynta hemma. Sen tänkte jag ta med mig Arnold på promenad i snön
och ser att snart tittar solen fram. Vi ska ha vår egentid tillsammans.
Lite träning med att gå fint, för det lär visst ta tid för han:) Men bättre sent än aldrig.
Klådan på han har minskat betydligt.
Läsde faktiskt en artikel om just sånt här om det tex är kvalster. Kyla tar bort kvalster.
Att hänga ut sängkläder o annat är perfekt. Vädra mycket. Som alla vet så dör ju
kvalster i kyla, därav man tex kan frysa torrfoder.
Så...träning sen idag med Arnold blir det.
 
Så lite jobb snack. I fredags tackade vi av den bästa chef jag någonsin haft. Han går över
till ett annat bolga nu. Vår nya chef kommer vara stationerad i Malmö om IS/IT chef.
Så på min avdelning på data avdelningen kommer bara jag och en till att sitta. Och han slutar
i Mars då han jobbat över 2 år efter sin pension. Då är bara jag kvar. Har mycket att lära mig
och det kommer bli en mycket tuff period framöver. Min gamla chef hade enorm kunskap om Produktion
då vi har många "liner" där det tillverkas produkter som styrs av datorer och programmeringar av olika
slag. Även skrivare. Men allt tar sin tid, och det får det göra.
Av detta har vi mycket att lära oss, att vi varit enormt bortskämda med att ha personal på plats
med bred kunskap inom IT.
På fredag 7/12 är det dags för Julfest, den kommer gå av stapeln nere på stan, ser fram mot den.
Att få träffa och mingla med alla man inte hinner göra det med annars, riktigt kul ska det bli.
Men idag är det Söndag och här kan jag inte sitta, massor att göra på listan.
Kvällen kommer avslutas med pannbiff, potatis och pepparsås.
Imorgon är en ny spännande vecka som jag ser fram mot.
Ha en mycket trevlig Söndag alla!♥
 
 
Vintervy 1/12-2012
Nya Zoo affären

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0