Sista dagen före jul...

Fredag och jag njuter av att tänka på det. Den här veckan har varit så hektsik för att allt
ska in före helgen pga bokslut. Jaga foolk och kolla upp, ibland stämmer inte saker o ting,
jaga vidare..problem med trådlösa nätverket på jobbet, lösa det...vilka har problem osv...
Ändå håller vi upp humöret på jobbet jag och mina arbetskamrater. Hann inte med frukosten
tillsammans med kollegor idag, så vår VD assistens kom o frågade varför jag inte kom,
så guulligt! Men jag hann bara inte, var en sak jag måste ordna till Ekonomichefen.
I mitt nya jobb har jag olika funktioner som IT/IS assistens, jag gör snart allt utoom det jag ska
göra, alltså bistå med IT/IS hjälp, jag har knappt lära mig något ute i Produktion vilka
datorer styr det och det, utan jag sitter och hanterar ekonomi som tar upp min största del av
dagarna...jag är ingen ekonomi människa och kommer aldrig bli. Ibland känns det störande
att jag inte hinner med det jag verkligen ska göra. Sen fick vi ny chef på det, men han är införstådd
med det hela och detta ska vi tillsammans gå igenom sen. Min kollega han slutar i Mars sen är det
bara jag kvar här på IT/IS avdelningen, vad händer då? Chefen stationerad i Malmö, två andra data killar
i Nyköping och så en kille som sitter i byggnaden längre bort, men han är programmerare. Undrar hur dom
tänk på det hela? Men nog om det.
 
Imorgon bär det iväg för att handla en del och bl.a färskfoder till lilla Arnold. Så fort vi fick slut på det
så började han klia sig ofantligt mycket, mer än han tidigare gjort, så vi får verkligen se till sen
att det INTE tar slut på fodret.
Jag har också bestämt mig för att under denna ledighet ska jag ha egentid med Arnold varje dag
om det går, vi ska träna och träna tills jag slitit av mitt hår...undrar om jag tror på det själv?:)
 
Iallafall blir det en hel del att fixa imorgon. Söndagen ska skinkan i ugnen och så ska det fixas
köttbullar, mina julköttbullar. allt annat förbereds från och med ikväll.
 
Har ännu inget hört om leverans av vår nya tvättmaskin, men dom sa ju att det inget var som dom lovade
före jul och det förstår jag. Det värsta får jag tvätta för hand för jag TOTALVÄGRAR att tvätta i snuskstugan.
 
Idag åker svärfar och Conny en sväng till Örebro men dom är tillbaka på några timmar igen. Snälla svärfar♥
Jag kommer själv att jobba full arbetstid idag, kan inte gå tidigare, men det gör inget. Har också beredskap 27 och 28/12 ifall det händer något. Japp, mitt nya jobb det!
Hoppas det blir en del härliga bilder från jul ledigheten, men ibland glömmer man oftast just sånna saker,
men ska försöka. För träning med Arnold kommer det att bli så jag hoppas på att det inte blir alltför dåligt
väder ute, annars beger vi oss absolut ut, för Arnold älskar snön och dessutom ingen fryslort heller.
 
Vill passa på att Önska er Alla En Riktigt God Jul och va rädda om Er!© Anki
 
Arnold
 
Skrämmande hur aveln är på väg...USCH!!!
 
 
Tänk på detta när det gäller våra djur inför Nyår!
 
Här nedan kan Ni se den skrämmande Dokumentären "Ett renrasigt helvete, hur gick det"
http://www.svtplay.se/video/913655/ett-renrasigt-helvete-vad-hande-sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0