Snöstorm och Stora Stockholm

Nyss varit på Kvartalsmöte på jobbet, mycket givande
och intressant och mycket förändringar på gång.
Nästa år blir stora utmaningar för många inom Industrin.
Men att kanske arbeta på en IT/IS avdelning är ofta väldigt
säkert, det har jag läst mig till hahahah...IS/IT tekniker, programmerare
osv...skriker man efter...jag är ingen sån men under upplärning och har lärt mig
jättemycket och jag älskar mitt arbete.
Men den här veckan har det banne mig bara strulat. Till sist så löste
vi ett problem och då gör man "VÅGEN":)
För er som inte vet så jobbar jag även en del med ekonomi och det är
verkligen inte min grej, men detta är skitroligt o det har jag väl nu
jobbat med ca 1 år.
Igår bytte en av mina kollegor jobb och flyttade tillbaka till sin gamla avdelning.
Det är en stor förlust, hon har inte bara varit en bra kollega utan också en
underbar medmänniska. Men innan hon flytta till andra avdelningen kommer hon till
mig med ett litet fint paket, inlindat i guldpapper...ett handgjort smycke. Smycket innebär
också något fick jag reda på..."Att jag har ett gott hjärta och att hon som slutar också finns
där för mig när jag får problem inom jobbet eller vad som helst, att hon är min vän"
Behöver jag säga att jag fällde en tår?? På något vis, så känns det att man är omtyckt.
Jag vet att jag är det i  mitt arbete således i Produktion också. Jag tycker om att skoja,
lyssna och ge goda råd och tips, komma med lösningar, tänka positivt. Man kan säga jag är
en person med "Allt i ett". Däremot är jag också en färgstark person, jag föredrar raka puckar
och ärlighet, samtidigt som man måste tänka på hur man lägger fram det. Man ska inte såra
andra. Sånna finns det gott om ändå. Jag ogillar verkligen människor
som fiskar efter saker och ting för att sedan sprida det vidare, sånna har jag god erfarenhet av
också. Men som ordspråken säger....."Synden straffar sig själv, eller Hut går hem".
 
Ikväll ska jag börja baka lite och tänker börja med mina goda saffransmuffins, dom gjorde jag
första gången förra året, hittade det receptet då, dom är så smarriga och bara smälter i munnen.
Hoppas dom gör det i år också:)
 
Imorgon åker Conny och svärfar (farfar alias faffa som spike lyssnar till) för att hälsa på lilla Cissie♥
Cissie är Connys dotter och vi ska överlämna hennes julklapp. Hoppas hon kommer
bli glad över det, men det tror jag. När dom är där så kommer också min goda vän Monika
och fikar, det var jättelängesen och jag har lovat så länge. Men det finns flera underbara vänner
jag inte sett på länge och det skäms jag verkligen över, men det har varit så mycket och
då man är ledig på helgerna så är det sånt man inte hinner med annars som måste göras.
 
Hundträff skulle jag ha ordnat, detta blir inte i år. Men vi satsar på nästa och hoppas att
många kommer ställa upp och att Ni har förståelse för att jag inte haft tiden.
 
Nu är det fredag och jag kommer se fram mot helgen med riktigt njutning. Tillsammans
med sambo, vänner och våra älskade hundar♥
 
Önskar också alla våra vänner Lycka till på Stora Stockholm! ♥♥
 
**RECEPT PÅ MINA SAFFRANSMUFFINS**  <----Tryck på länken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0