Helgen gick fort...

Helgen gick alldeles för fort, det gör dom allt, märkligt! Ändå fick vi lite gjort.
Nu är en ny vecka och massa arbete på jobbet, förmodligen massa lära också.
Fast jag måste erkänna, jag är nog mera teknisk när det gäller just mobiltelefoner
än datorer, men det går sakta framåt. man lär sig något nytt varje dag och det är
himla kul.
Efter 3 dgr med Arnolds nya foder, tycker jag faktiskt att han kliar sig mindre. Jag skrev också
i tidgare inlägg om just spenat ska vara så bra, sen hittade jag en annan artikel från samma ställe
att spenat inte alls alla ggr är bra. Varför skriva ut något som kan vara farligt utan att kolla upp?
har också funderar på det här med att börja halv BARFA då kommer det nog inte kännas så jobbigt.
Men samtidigt tänker jag prova VoH (Vom og Hundemat) som är ett färskfoder gjort på enbart råvaror
och fritt från spannmål. Jag ska då ta kyckling. Vet att när Arnold var valp så tålde han inte det alls, utan
fick kraftiga diarrer, men nu ska jag varva med torrfoder som kan underlätta kanske lite. men det ska jag
först göra efter dessa 10 veckor jag testat det nya fodret. under tiden får han INTE äta något annat.
Det är ett helt företag det här med allergi hundar, och det gäller att prova sig fram själv tycker jag så
länge som det inte är allvarligt. Vi ger aldrig skitfoder hemma och heller inget godis med spannmål
om dom inte blir bjudna. Dom får grönsaker eller sitt eget foder som godis, det går lika bra.
Tycker det är jättebra med vänner som besitter mycket bra kunskap om just sånt här, och speciellt
allergi, dom vet av egen erfarenhet hur det är, och vad man kan göra. Just nu gäller det att sätta sig in
i BARF, det är inte lätt, man måste också se till att hunden får i sig den näring han behöver.
Men jag gillar sånt, jag gillar att trixa och dona och läsa mig till saker. vad gör man inte för sina älsklingar?
 
Nu kommer också den mörka tiden, så tråkigt men samtidigt mysigt. Tända massa ljus och bara mysa.
Jag älskar själv att avlsuta en kväll med en bra bok. Nästa projekt i läsningen blir triologin "50 nyanser"
Vui ha rju så bra förmåner på jobbet så vi har rabatt på mängder av företag, allt från Adlibris till Guldaffärer.
Så nu ska jag börja utnyttja våra förmåner/rabatter.

 
 
Arnold 11/11-2012♥♥♥

Kommentarer
Postat av: linda & tyra

taaack för din åsikt!! :) alltid bra dela med varandra så får man andra och nya tankar och funderingar ;)

ja jag håller med dig att man inte behöver 100% 100% 100% PERFEKT med sin hund, men jag känner att jag har mer att jobba med tyra och vi kan uppnå dit, så vill jag satsa på den först innan jag skaffar en till valp. men om jag hade en hund som är utom kontroll så skulle jag inte skaffa en till hund, det skulle bli bara jobbigt för oss tre... det är upp till var och en..

men jag vill ha litet åsikt/tips av dig... du säger att arnold drar i koppel, så undrar jag hur du hinner/kan träna honom när du går med dom tre samtidigt? jag tyckte det var lite rörigt när jag skulle träna tyra när jag var ute med azi samtidigt. azi for fram och tillbaka när jag tränade tyra liksom :)

har arnold stått på planen? tävlat med honom också? super!! jag ska börja rally lydnad med tyra till våren - såååå kanske vågar vi komma ut till planen, jag är så nervös av mig att stå i scen haha (A)

2012-11-13 @ 19:34:12
URL: http://www.astirazalea.blogg.se
Postat av: linda & tyra

det är djungel med foder... jobbigt! :/ jag har VoH SPRINT till tyra, den är super till tyra!

tyra får sin torrfoder CARRIER lamm&ris som godis om jag inte har kokt kycklinghjärtan som godis. det funkar lika bra som vanlig godis faktiskt, man behöver inte köpa sådana gladafärger godis - hunden mår inte bra av det...

2012-11-13 @ 19:36:07
URL: http://www.astirazalea.blogg.se
Postat av: Anki

Halloj Linda!
Jag tränar Arnold själv när det gäller koppel, annars går det inte. Han drar för mycket i början tills han blir trött. Han ger sig aldrig, vi får backa i träning och backa i träning o ibland blir man galen men får inte visa det. Om jag går med alla 3 hundarna då kan jag inte se till hela tiden, men oftast kan jag inte ha alla 3 hundarna pågrun dav mitt diskbråck i ryggen, skulle jag knäcka ryggen är det kört för mig.
Jag tycker du är BÄST när det gäller att träna hundar, du kan verkligen din sak, just för att du är en sån lugn person. Kram till dig och Tyra♥

Postat av: Anki

Ang foder, Carrier är superbra foder...vi ger idag till Inga och Spike samma som du ger godis.
Men nu får Arnold Precept Plus med enbart kyckling ...inga vete o korn...och på 4 dgr kan jag se resultat redan att han faktiskt kliar sig mindre...hoppas det fortsätter.

Postat av: linda & tyra

Taaack för svaret!! :) Jag vill bara få litet litet litet tips då som du säger i ett inlägg, är man ensam och har ingen sambo - så lägger ALLT på mig så måste jag orka och ha den viljan och ha metoder. Jag kan inte dela med mig med min sambo hur som helst, då jag inte har nån sambo haha :) Därför vill jag var mer noga, men om jag hade en sambo så skulle det allt vara mkt lättare och så kanske tänker jag annorlunda för jag är inte ensam med två unga vilda hundar liksom. Det var annorlunda förut - Azi är så gammal och superlugn, så hade jag mkt tid över till vilda Tyra, men nu blir det en vild Tyra OCH en valp - och jag är ensam... :)

Hoppas det ger resultat på fodret?! Vill träffa Arnold! Vi får styra upp nåt snart?! :)

Svar: Åhh ska du får en valp??? Vad för ras??? Ja, vi måste styra upp och ses absolutett måste. Du är så jäkla duktig med hundar du behöver ingen sambo hihihihi!! KRAAAAMM
Anki Klang

2012-11-19 @ 20:28:04
URL: http://www.astirazalea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0