Julpynta

 
Redan måndag och ny vecka, helt otroligt vad veckorna går fort. Jag har inte äns
tänkt på att nästa helg är 1:a Advent!!!! Herregud, nu blev jag stressad. Måste också
inhandla en svart julstjärna att hänga i vardagsrumsfönstret trots att jag även har ljusstake
där. Nej jag vill inte ha en RÖD eller VIT eller GULD eller SILVER stjärna, passar inte in där.
Sen ska vi om vi hittar köpa en liten minigran. Vi hade ju tänkt nu att fixa massa annat för vi
trodde att tapetseringen skulle bli klar, men INTE! Tidigast i Januari...nåja, den som väntar på
något gott väntar aldrig för länge. Inte nog med detta, det ska JULBAKAS i massor också!!!
Hur ska man hinna med allt, för VIPS är det jul! Jag kommer gå på knäna...går väl an om man
inte har något arbete, då har man ju all tid i världen, men som det ser ut nu så får man allt jobba
fram till dagen före. Och det är  nu som vi kommer få det hektiskt:( Och jag som håller på att lära
mig för fullt. Biter ihop och ler lite...då känns det lättare. Har ingen lust att deppa ner mig, världen
går inte under för någonting, deppar man så går man under själv.

Räcker med att logga in på Facebook så ser man 80 % mår dåligt varje dag dom kliver upp
ur sängen, måste ha ett rent helvete att känna så varje dag. Men gör man något åt det? För
letar man ständigt fel och aldrig ser fram mot förbättringar så kommer man må dåligt.
Nej, jag saknar inte empati. Jag har varit där själv, och jag vet att ALL kan ta sig uppåt.
Att tycka synd om sig själv löser absolut inga problem, och absolut inte att skriva ut om det
på FB varje dag...Stanna upp och tänk till...vad kan jag göra för att må bra?? Vad gör jag för fel?
Skriv ner dina fördelar och nackdelar, skriv ner fördelar och nackdelar med hela ditt liv.. Börja där.
Att ha jobbat med människor med problem är alltid en fördel, man lär sig en hel del. Människor
som ena dagen mår bra och andra skit, mår inte bra psykiskt. Nä rman kan tala om det för sig själv
då har man kommit en bra bit, det är som ho en alkoholist, den dagen man kan erkänna för sig själv
att man är alkis är man på rätt väg.
Stanna upp och tänkt till....förstör inte julen utan tänk positivt, även om det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0