Mina tankar finns hos mina vänner...

Det har snart gått 1 vecka sen det tragiska hände. Mina vänners lägenhet
brann. Det hade börjat i vardagsrummet troligtvis från ett "modem".
Hela lägenheten är totalt utplånad. Dom hade inget på sig förutom morgonrock.
Tänk att stå där UTAN något, alla ägodelar finns kvar i branden. Deras 2 katter
överlevde aldrig branden, men en av katterna räddade livet på familjen.
När jag skriver detta känner jag denna förtvivlan och sorg. Vad gör man, vad kan jag göra?
Min vän jobbar också på mitt arbete. Stora insamlingar med kläder, möbler, pengar o allt som går
är nu på väg. Dom får inte ut några pengar INNAN allt är klart, och det kan ta upp till 3 månader.
Försäkringsbolaget betalar tillfällig hyra under tiden, och idag fick dom en lägenhet på Lillåudden.
INGA andra hyresbolag ställde upp till familjen!!! det är fanimej stor jäkla SKAM!! En familj
som inte äns hade underkläder på sig, ska inte få hjälp med en liten lägenhet.
Men 1 bolag ställde upp, heder till dom. En fin nyproducerad lägenhet på Lillåudden
med utsikt över vattnet. Men vad gör det? Man har ju förlorat allt man har, minnen kan man aldrig
ersätta, aldrig någonsin.
 
Tänk på det alla mina älskade vänner!!! Låt INGET äns stå i "stand by" läge, för då
kan olyckan vara framme. Många låter sina TV:apparater vara på stand by, datorer står på
dygnet runt...mobiler laddar utan tillsyn över natten. ALLT detta kan lätt börja brinna, så tänk på det!!
 
Att ha hemma just pga brand, är en speciell filt att släcka med, och den ska användas genom att
man "smeker" elden. Brandvarnare ska finnas, och för lägenhet en Brandsläckare med pulver.
och framför allt en BRA hemförsäkring!
Man kan ta kontakt med försäkringsbolg ang detta vad man bör ha hemma och tänka på,
även Brandkåren kan absolut hjälpa till och göra ett hembesök hos dig.
 
Tänk på det här, en olycka kan vara framme oerhört snabbt.
Våra tankar går till Vivi, Robban och Robin, styrkekramar till er♥♥♥
Om branden kan ni läsa här -----> BRAND
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0