Hektisk vecka och helg

Inte så ofta jag hinner skriva något, har liksom fullt upp med allt. Jobb, hundar och annat:)
I söndags så var vi iallalfall på Utställning i Västerås. Det var riktigt trevligt. Dessutom att få
träffa Ingas uppfödare som det var snart 4 år sen vi träffade sist. Så himlans kul. Dessutom
träffade vi en annan staffe uppfödare jag haft och har väldigt bra kontakt med via FB.
 
Att vi kollade in Amstaffarna var ju ett måste. Men ....ja...jag har aldrig känt mig så besviken
och förstår nu vart aveln är på väg på denna ras. Fanns det något som påminde om standarden?
Jag trodde det var ett jäng blandraser som visades upp. Ja kanske inte alla men just då.
Nu förstår jag att dom verkligt seriösa har tröttnat.
 
Vi gick tillbaka till stafferingen där det visade sig att staffarna verkligen höll måttet för en gång skull.
Kanske för att just dom som brukar ställa jämt inte var där. Men nu var det staffar i ringen som
både kunde andas och gå normalt, GILLAS! Efter att ha pratat med ett par uppfödare så kom
både Conny och jag fram till att en staffe i framtiden till passar nog oss bättre. Dessutom så känner
jag till dessa staffe uppfödare och vet deras tänk som jag också gillar, dessutom är dom en av dom få
som fortfarande  är ärliga i sitt tänk. Vi var iallafall riktigt nöjda med dagens utställning och gick nöjda hemåt.
 
Igår måndag hade jag semester, och då fick Arnold träffa sin fralla tjej för första gången. Jag finner inga ord.
i 2 1/2 timme reds det konstant. Exhalterade hundar eller jag vet inte vad. Men detta är ett bevis på
att kulorna verkligen måste ryka!!! Inget beteende jag orkar med. Förstår inte att dom två orkade dessa timmar
utan uppehåll??? Frallor dessutom som oftast inte orkar allför mycket. Inget fel på dom här två iallafall:)
 
Imorgon är det röd dag och idag valborg. Nej, jag är inget för fylla och majbrasa. Och förbaskat skönt att
det är dåligt väder så man slipper skiten! Det var roligt när man var barn.

I helgen får vi se om det blir lite shopping i Stockholm.

Önskar alla en mycket trevlig Valborg!
 
Fralla kärlek
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0