Intressant...

Måste ta lite pause mitt i jobbet, är så mycket nu, men ändå kul. Ska inte klaga alls.
 
Hoppas innerligt dom har jobbat på hemma med renoveringen för det är inte roligt just
nu för Conny och hundarna att inte kunna röra knappt på sig.
Märks på Arnold, han blir ratlös, han är van att aktivera sig en hel del.
Blir iaf spännande när jag kommer hem.
 
Det snackas mycket om attacker av hundar, och oftast alltid av ras "kamphund" som
media beskriver det. Att en hund biter någon eller något behöver inte alltid vara att hunden
är farlig. Mer om det finns att läsa här  Hundar som bits - Avlivas
 
Men hur är det då med människor som plågar sina hundar? Ja, nu snackar jag om just hundar?
Vad är djurplågeri? Att slå en hund? Låta en hund sitta i en bur? Låta en hund vara utan mat och vatten?
För mig gäller alla dessa ting jag skrivit ovan och det är bara en bråkdel av allt som finns. Helt Ok att
låta en hund sitta en stund hemma i en bur men absolut inte lånvarigt enligt jordbruksverket. Det
kan man bli anmäld för. Jag verkligen hatar djurplågare och jag hoppas dom fåt sitt straff en dag,
dom är inte äns värda att spotta på!!!! Hur kan man som människa vara så empati lös?
Observera, att detta händer dagligen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0