Nu kör vi ett test

 
För 3 dgr sen började vi sakta övergå till VoH kyckling med Spike och Inga. Blöter som vanlig upp 0,5dl torrfoder som får svälla. Sen i med färskfodret och så förstås 1 gångvom dagen Standardt Immun. Är inte orolig för Inga men Spike som ett par ggr på snudd blivit dödssjuk pga sin överkänsliga mage. Symtomen har då varit att han inte kunnat resa sig upp. Diarre.
Nu har vi testat detta knep. Hittills mått bra. Brukar visa sig redan 2-3 dagen. Hoppas detta nu fungerar för han för jag vill verkligen sluta totalt med torrfoder.
Arnold fungerar det suverränt på och det är jag glad över med tanke på hans allergi.
Håll tummarna!!!
 
Nu är det återigen mycket skriverier om "kamphundar" och "attacker". och jag fann denna artikel som jag
gillade skarpt, till viss del.  Skyll inte på kamphundarna
 
I helgen tänkte jag bege mig till skogen för att se hur det ser ut nu. Det har ju varit jätte isigt i spåren där
så man knappt kunna ta sig dit. Är det bättre nu kanske man snart kan börja lägga spår.
Vill verkligen köra det med Arnold och se om det är just hans grej. han behöver otroligt mycket
aktivering känner jag, en hund som vill jobba.
Längtar så otroligt efter riktig vår och sommar så man kan starta alla träningar. Hörde iallafall
ryktas om att värmen ska komma nästa vecka. Vågar man hoppas på det?
 
För övrigt på jobbet har jag haft fullt upp. Men det har varit så jäkla roligt den här veckan.
Massa IT lära och varit med och sett hur allt ska kopplas och dittan och dattan. Men det tar
sin tid. Här kopplar man inte för 1 person utan massor!
 
Torsdag idag, och ser verkligen fram mot helgen, hoppas på mera värme bara!
 
Spike och Arnold igår kväll, dom har svårt att vara ifrån varandra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0