Återgått till arbetet

Så var då m in 4 veckors semesterledighet över. Men jag har faktiskt haft underbara veckor
med sol och värme. Vi har varit flera ggr till underbara Stockholm. Ja vi är ofta i Stockholm ändå
men känns alltid ännu bättre på semestern på något vis:)
Igår hade vi besök av svärföräldrarna och vi blev ordentligt uppvaktade. Conny fyllde ju år i juli
men eftersom Inga då var ny opererad så ville vi inte ha besök då hon skulle vila. så det blev nu istället.
jag fick en hel kasse med härliga fina doftljus, inga IKEA ljus här inte. Jag blev jätteglad.
Conny fick pengar.
Vi hade ett par jättetrevliga timmar tillsammans och hundarna sov. Blev mäkta imponerad av Inga
som sov under hela tiden, helt otroligt.
 
Även om jag älskar denna sommar så önskar jag att det blir svalare ute så man kan träna hundar
igen och speciellt Arnold, han behöver verkligen det. Men vill absolut inte utsätta han för denna
värme, inget för frallor även om han klarar det. Det märks på han att han inte får den stimulering han
behöver, för han är en aktiv fralla. men kanske blir bättre sen när han får kastreras, vi får se. Bara
att hoppas. Han har iallafall varit omöjlig under Ingas löp, men förstår när vi tecknar NEJ att det han
gör INTE är tillåtet. Man får aldrig släppa ha och Inga ur sikte ensamma, så vi har dom separerade
under löpet om vi inte båda är närvarande. Det fungerar utmärkt. Arnold har dessutom inga som helst
problem med ensamheten. Han sover. Han älskar dessutom vår stora bur vi har, där brukar han sova
och snarka.
 
Nu när man börjat jobba är man tillbaka till det vanliga, dvs FULLT UPP på kvällarna.
Hundar, mat, tvätta och allt annat. Men det går. Man ser fram mot helgerna, men då ska man ju
också hinna med det man inte hinner med i veckorna. 

 I lördags hann vi med en heldag med sol och bad, så himlans skönt att motionssimma.
Efter det gick vi och åt pizza och satt ute och njöt på restaurangen. Så härligt.
Doftljus från svärmor
 
 Serverades den största pizzan jag sätt, trodde jag skulle svimma, och dessutom jättegod
 
 Inga myser med husse♥
 
 Jag fick till en underbar bild på Conny och Spike
 
 Hundmaten vi ger våra hundar:
 
1. BARF (Biologiskt Anpassad Rå Föda)
2. VoH  lamm & ris (Vom og Hundemat, färskfoder)
3. Standardt Mild (Torrfoder, Svenskt utan spannmål)
4. Standardt Immun (kosttillskott)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0