Förstår mig inte på en del människor

Många hundar omplaceras, både på gott och på ont. Många hundar lever i total missär
eller lever bra med sin ägare men får kanske inte det den behöver, eller kanske hunden inte går
ihop med familjemedlemmar eller några av dom. Inget konstigt.
 
Men alla vet vi att det är många hundar som far otroligt illa. Jag mår oerhört dåligt av det.
Men man kan inte rädda alla så är det. Även om man skulle vilja. För det första har jag inte tiden,
för det andra finns inte plats ännu. Kanske i framtiden, det får tiden utvisa;)
 
Jag har vänner, fantastiska vänner som pga olika anledningar kanske inte kunnat haft kvar
sin älskade fyrbenta. Orsakerna tänker jag inte gå in på, för det anser jag att ingen har att göra med.
 
Självklart så bryr man kanske fortfarande om sin älskling trots att den kommit till ett nytt hem
och kanske vill veta hur hunden mår, men då att den nuvarande ägaren är spydig och elak i sina
svar, det kan då jag inte förstå. Borde inte då den ägaren vara glad att någon bryr sig? Eller
tror den att den är något speciellt? Nej, det tycker då inte jag.
 
Sen har vi det här med att sprida rykten hit och dit. Ja, att det är människor det vet vi,
för ingen hund skulle kunna vara så otrevlig. Man sitter och mailar runt som om det vore den ända kontakten
i världen man har med att VARNA hit och dit för folk. "Lita" inte på den och den,
"Har du sätt hur den och den ser ut", "Jag har hört att hunden inte mår bra" Ja, det är bara en del
av allt som man självklart köper när man får sånna mail. Man tror på den personen! Eller har gjort!
Men ju mer och mer man får fakta, så inser man att det är just den här personen som är den största
skitsnackaren, som vill framstå som GUD själv! Ja, jag snackar om hundfolk.
Jag är så j*a trött på allt sånt här. Jag har själv varit jäkla utsatt, både på gott och på ont.
Jag har gjort mina misstag och dom står jag för, till skillnad från många andra som fortsätter i sina
banor. Stackars människor. Men jag säger vad jag tycker och tänker, och det passar sig inte.
Det är bättre att ljuga och hitta på historier. Hota uppfödare, ändra på mail osv..
Är folk så rädda för sånna människor?? Det är ju oftast en människa som inte vanligtvis kanske har
vänner i det verkliga livet och använder sig av Internet.

Gör man illa min familj eller mina närmaste vänner, ¨så kan man också räkna med att jag
stöttar dom fullt ut, för sådan är jag, jag lägger inte benen på ryggen och försvinner, för det
är inte vänskap i mina ögon. OK, har mina vänner gjort något fel kan jag också tala om det.
 
Uppskatta personer som bryr sig, istället för att vara spydig, det lönar sig i längden.
Bemöt andra som du själv vill bli bemött, även det lönar sig.

Nej, detta gäller INGEN av mina vänner jag skriver om, bara någon som finns där ute! För
du är inte bättre än någon annan när det gäller hundar....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0