Rötmånad ett rent helvete

Juli och Augusti är inga trevliga månader, speciellt inte för operationer och då speciellt
större ingrepp som Inga var med om. Därav många vetrinärer avstår tex kastreringar under
dessa månader, även vår vetrinär. Nu förstår jag.
Ingas sår tar tid att läka helt. Mellan varven har det sett fint ut men ibland så kommer det ut vätska.
En så stor operation är ju sydd i 3 lager.
Ser inte klokt ut mellan varven men bara att tvätta och hålla rent. När skorpan på 2 ställen
ramlar av så ser man att just där på dom 2 ställena vill det inte riktigt läka.
Det var den 3/7 hon opererades akut. Den 16/7 togs stygnen. Jag tror dom togs för tidigt med
tanke på rötmånaden. men hon får fortsatt vila och hålla rent. Under dom här månaderna
tar det en jäkla tid och speceillt på ett ställe där dom ligger på.
 
Kommer iallafall inte kastrera Arnold ännu med tanke på att det fortfarande är varmt och väldigt fuktigt
ute och det är inte bra.
 
Arnold förresten går fortfarande på Vetrinärfoder, men idag på morgonen ska vi testa
0,5 dl Standardt Mild så får vi se om han får behålla det. Bara att hoppas.
 
Nu har jag läst en hel del om VoM att det inte alltid innehåller det som det står,
vem ska man lita på? Ska man inte lita på innehållsförteckningen?
Många har upptäckt massa underliga saker i vissa av dom som tex laxen...
Konstig färg och lukt..Usch!!
Börjar nästan tro mera på Musch! För där är det ju rent allt även om VoH är suverränt.
 
Torrfoder är ju inget jag förespråkar, men läsde häromdagen att det absolut bästa
torrfodret på markanden och dessutom svenskt är Standardt.
Jag har ju alltid gillat  dom övriga Standardt produkterna och aldrig hört något
negativt om fodrena heller, sen beror det ju naturligtvis på individ till individ.
Och fodret är inte speciellt dyrt heller tycker jag. Och för oss spelar det ingen roll.
Hundarna ska äta bra mat och själv skulle jag aldrig ge mina hundar Friskies foder.
Förstår inte äns hur man kan komma på tanken att ge sånt skit, snålhet? Ja, jag vet inte
faktiskt. Men skulle vi människor vilja äta avskrap? 100% spannmål?
Ja men min hund mår bra av det säger en del...Men så bra då....men hur är det med
näringen i ett sånt foder...??? ta och titta på det istället...
 
Nu är det iaf torsdag från det ena till det andra. nalkas helg. Har funderat på att ta med mig
sambon ut och äta på lördag, ett helt nytt ställe, nej, absolut inget lyx, utan bara testa.
Har hört så bra om en del ställen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0