Hundmässan i Älvsjö 2013

Kl 4.00 steg vi upp i lördags 7/12 för att fixa oss i ordning för att åka till Älvsjö
där årets Hundmässa i Älvsjö skulle gå av stapeln.
Kl 06.33 gick tåget från Centralstationen. Jag, Monkan och Conny var glada och fulla
av förväntningar. Vi var nog ganska så ensamma på det tåget och vi passade på att
surfa trådlöst som gick superbra och fort.
 
Väl framme i Stockholm så gick vi till SL för att köpa ett s.k "Acces" kort som man tankar på
för att kunna åka Pendel. Och genom att det är relativt nytt hade jag en del frågor, men personen
i kassan var inte så direkt hjälpsam och jag förstod knappt vad han sa. Men allt ordnade sig
när vi sedan kom fram till spärrvakten vid pendeln, där vi mötte en jättetrevlig vakt.
Vi åt en snabb frukost och åkte sedan pendel till Älvsjö. Kom dit strax efter 8.00 och vi slapp
alla långa köer, jätteskönt. Bra att vara ute i tid.
 Vi letade genast fram till vart vi skulle vara, vid StaffordshireBullterrier ringen och Amstaffringen.
Jag höll mig vid SBT ringen där min uppfödare och goda vänner var. Så himlans kul att träffa alla och
deras underbara hundar. Monkan var en riktig pressfotograf, kameran i högsta hugg överallt, BRA JOBBAT!
Efter några timmar var vi hungriga och letade fram en restaurang, riktig gott var det trots att vi tog enkelt.
Pasta Penne med skinksås, en riktig höjdare.
 
Sedan var det att besöka rasmontrarna. GRATTIS Staffordshire Bullterrier montern! Ni blev årets vinnare
för bästa montern med trevligast bemötande. Ja, det kan alltid diskuteras i och för sig:)
Upplevde en hel del andra som mycket bättre men riktigt kul!
En monter som jag och Conny fastnade för var montern för rasen "Bullmastiff". Riktigt trevliga hundar
med ägare, riktigt engagerade och berättade det mesta, både rasens historia, hur deras hundar är, vad
man bör tänka på osv.. ELOGE till dom. 2 fantastiska hundar (Syskon) som verkligen satte spår
i mitt hjärta.
Och framför allt så fanns det så mycket montrar att köpa saker i att man hann nog aldrig se alla.
Det var helt fantastiskt. En riktig upplevelse att vara där, men samtidigt oerhört jobbigt, då med tanke
på hur min rygg reagerar, men det gick väldigt bra ändå.
Så nästa år kommer vi igen! Först har vi våren inplanerad med rasspecialer och lite sånt. Sen har
vi utställning på Rocklunda också som vi inte får missa, den helgen uppbokad också då vi tänkte besöka
båda dagarna.
Kan avsluta med att säga...hela söndagen gick åt att slappa även om vi gjorde en hel del hemma.
Hundarna fick köra "sök" och det gillades.
En mycket bra helg!
 
Bullmastiffen Addis
Linnéa med Katchanii`s Java 
Monkan gör reklam 
Kl 8.00 på Mässan 
Anita "Kennel Katchanii`s" ställer Olga (Ingas uppfödare) 
På väg till mässan 
Arnold gosar med matte som är trött på söndagen 
 
Denna film nedan är från en medlem i min grupp. Äger en döv fralla som heter "Lulu"
fantstiskt hund och ägare, vilket samspel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0