Kanonhelg!!!

Vilken härlig helg det varit! Strålande sol och relativt varmt, en riktig höjdare.
I lördags var vi och shoppade, bl.a färskfoder så nu är halva frysen full av det, skönt!
Mat handlades, något klädesplagg o så en bok till mig.
Vi var också in på MediaMarkt och införskaffade lite filmer, eller Conny rättare sagt.
Lördagskvällen avslutades med lite gott och film i soffan.
 
Söndagen gick åt att göra nytta hemma, dvs...tvätta o tvätta och plocka. Min rygg paj...
sån smärta så jag fick gå på tabletter, kanske lika bra att jag gör den där operationen snart.
Sen på eftermiddagen bänkade vi oss framför tv:n för att se finalen Sverige-Ryssland som avslutade med
att Ryssarna tog guldet, men det var dom värda, dom spelade helt enkelt bättre.
Maten på kvällen bestod av Helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng och sallad, riktig gott!
 
Idag var jag med Conny och tolkade hos tandläkaren. Hans tänder var riktigt bra förutom lite tandsten och
så visste vi att han bitit av en bakre tand nyligen. Glada var vi att han slapp dra ut den då den går att laga,
det ända är väl att det är en bakre tand vilket innebär att det blir lite dyrare. Men tanden får vara kvar.
Så nästa vecka ska den alltså lagas. Jag ska också till min tanläkare på tisdag...värk och en som sitter lös,
hoppas det ordnar sig.
 
Den här veckan kommer vara stressig, möten o möten och så ska jag ha PDA (utvecklingssamtal) samt att
fredagen avslutas med en VU dag hela dagen, så jag får säkerligen jobba undan med allt på fredagskvällen
innan jag kan ta helg.
 
Men kommande helg har vi faktiskt inte planerat in något, utan den ska gå enbart till våra hundar som har
fått vara soffpotatisar länge nu utan större aktivitet, inte för att dom lider av det då dom är väldigt lugna av sig på det viset. Men som sagt, inget planerat och tänker inte planera något heller.
 
Så kom idag snökaoset, skönt att slippa veta att man är pendlare iallafall, för kan tänka mig dom som
ska pendla med tåg lär nog få vänta om jag känner SJ rätt. Pendlar man med bil lär man nog med stor sannolikhet se en del olyckor.
 
Sen en annan sak som är VIKTIG! Enligt information från mötet från Amstaffstyrelsens senaste möte så framgick det att som medlem i SKK (Svenska Kennelkubben) alltså gäller ALLA och inte enbart uppfödare om man trodde det. Så ska man föregå med Vett och Etikett på Facebook. Alltså inga påhopp och kränkande ord om uppfödare eller andra personer.
Så tänk på vad och hur ni skriver, det finns alltid ögon på en!
 
Till bandyn
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0