Söndag...igen♥

Usch vad dessa helger går fort, alldeles för fort, önskar man fick vara hemma längre.
Nästa helg blir jag själv med hundarna då ska vi mysa ordentligt. Dessutom fyller
jag år på söndagen men tänker INTE fira något, det har jag växt ifrån för länge sen:)
 
Helgen har varit riktigt bra, vi har i stora drag bara varit, man behöver inte alltid göra allt.
Skönt man är en sådan person, jag skulle aldrig klara av att leva med någon som aldrig
kan ta det lugnt. Promenader med hundar o sådant är riktigt skönt både för ägare och hund.
 
I veckan som kommer ska jag till min tandläkare igen för att se vad som ska åtgärdas med min
"lösa" tand. Om det blir att dra ut den eller sätta en krona, det får hon kolla upp. Det visade ju
inget negativt på röntgen, dvs roten var levande och allt. Kan ju bero på att den tand som drogs
ut längst bak kan ha påverkat, vilket inte är så ovanligt, men jag tror faktiskt inte det själv.
På något vis känns det precis som när tanden jag drog ut började leva sitt eget liv.
Ja, man vet vart man ska lägga sina pengar på...En krona kan kosta upp till 7000:-
och tur är att vi har den förmånen på jobbet att få tillbaka hälften.
Sist var det Conny som lagade och det kostade 1800:- och han får inte tillbaka något.
Och den kan lossna sa tandläkaren genom att det var en stor lagning och då blir det
krona även för han:(
Helt jävla otroligt att det ska kosta en förmögenhet att se bra ut i käften, borde vara en
hälsofråga istället för hälsostatus.
 
Nu har vi haft milt väder länge och jag hade hoppats på vår. Men icke...nu snöar det för fullt igen,
makalöst. Anar att vi inte får någon riktigt sommar igen! Men bara att göra det bästa av den.
 
Ser fram mot i April, då är det hundutställning på Rocklunda och dit ska vi och spekulera:):)
 
Idag blir det för övrigt att slå igång tvättmaskinen och sen blir det att göra Lasagne och sallad,
var ett bra tag sen vi gjorde det.
 
Hade lånat 2 filmer av en jobbarkompis, Hyptnotisören riktigt jäkla bra och skrämmande och så Snabba Cash den var inte heller dålig som många sagt, vi gillade båda filmerna, klart godkända!
Idag blev det inget hundskriveri, kommer inte på något eller har ingen motivation och bilder att lägga upp
är skitdålig på att fota hundarna ute, Conny är betydligt bättre♥
 
 
 
 
 
Jag...tanka ner en app hahaha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0