En singelhelg....

I helgen var jag singel, men vi hade fullt upp här hemma ändå.
Som Ni vet så var det Premiär för mig och Spike att gå till Servicehemmet till dom gamla.
Spike var jätteduktig. Jag tänkte kopiera in från FB där jag la ut så slipper jag skriva om allt igen.
 
 
Uppdatering från Servicehemmet:
Spike sitter i knät på gamla Stina som är en mycket elegant gammal dam.
Stina säger med humor: Sen min man gick bort har det aldrig funnits någon annan man i mitt liv. Men nu kom Spike.
Jag säger: Vi måste snart gå hem tiden är ute för oss men vi kommer snart igen.
Stina säger: Lova att han bara är min då♥ Underbara go tant♥
Så tillsammans med personal så är det Stina som ska bli vår vän. Spike njuter men sur för att matte sagt nej till massa mackor.
Så underbara gamlingar o Spike skötte sig exemplariskt. Nu ska vi snart säga farväl. Stina blir lite tårögd men får en staffe puss:-)
 
Arnold har fått träna lite i skogen också...hoppas på parkbänkar och lite stockar. Sånt gillar han jättemycket.
Men rätt som det är får han upp ett spår.....kan det vara en hare? Rådjur? Jaa...han kanske skulle passa
för att just spåra den här lilla killen.
 
Hans klåda minskar inte, coh jag kan nästan vara säker på att det är atopi. Tyvärr. Nu är hela magen
röd och börjar även gå ner på benen. Men jag ger VoH kyckling en tid till och Standardt Immun.
Jag är inte glad av att börja ge ev kortison.
Finns massa bra saker att prova själv som gett resultat hos många, men man måsta ha tålamod.
Läsde om en tjej som hade en hund som pälsen lossnade ifrån, i det här fallet kund ejag själv ha tyckt att
jag hade kontaktat vetrinär. Men hon tog råd och tips från en grupp på FB som just pratar om sånt här.
Inget hände efter någon månad....ytterligare en månad till...neeej...men den tredje då såg hon märkbara resultat och då hade det nästan gått 90 dgr. En del tror att allt ska ske NU, men så fungerar det inte. Inte äns med nytt foder. MINST 60 dgr säger jag, sen ser man resultat.
 
Den här veckan på jobbet är full av stress. Allt ska bli klart innan påsk. Massa case som ska fixas.
Mobiltelefoner jag ska uppdatera. Fira av en pensionär. Möten.
Men det är bara att bita ihop och se glad ut. Snart påsk och ledighet. Ska bli så skönt. Massa skojigt
ska vi hitta på. Nej, firar inte påsk. Är vuxen nu, så det överlåter vi åt barnen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0