Ibland kan man bara fundera....

Tisdag......denna morgon var då inte lätt kan jag säga. har sovit uruselt inatt.
Kändes i ena benet som det bara kröp och smärtan i min ländrygg var och är inte rolig.
Men jag överlever nog!
 
Blev iallfall glad när jag kom till jobbet och öppnade jobb mobilen och hade fått ett SMS
om att min favorit parfym var skickad från IT butiken:):) Alltid något, så nu väntar jag bara
på SMS att jag får hämta ut den också om det inte kommer en postanvisning hem..då tar
det ytterligare 1 jäkla dag:( Jag överlever det med!
 
Att sitta och titta ut genom jobbfönstret är ingen direkt höjdare, mulet och trist. Samtidigt
tänke rjag på när sjutton fastighetsskötaren ska ringa!!! Han skulle ha hört av sig förra veckan.
Vill få vardagsrummet fixat nu. Över 3 månader har vägg och tak stått och fått torka, borde fasiken
vara klart nu tycker jag. Vill tvätta mina fönster och få upp rena gardiner, ser inte äns snart ut genom
fönstrena. Så trist! Jag tycker att om fönstrena är skitiga så blir allting annat skitigt med!
 
Satt idag och kollade kurser på jobbet, liksom läsa mera. Inte bara IT/IS utan fortsätta det här
med psykologi. Ja, jag är en person som kan spela oerhört korkad, dumt att visa sig smart och klok:):)
Skämt o sido...det är ett ämne som värmer mig oerhört. Jag är ju en sån som verkligen kan läsa av
andra, både på gott och på ont. En del låter jag vara helt enkelt och en del kan jag säga rakt ut till
vad jag igentligen tycker och tänker, ibland skriver jag av mig. Har alltid varit en sådan person.
Människor som sitter och spelar kaxiga tex på Internet kan man snart se igenom, då dom är ödmjuka
hos vissa personer. Dom är lättast att läsa av. Läste en hel del psykologi tidigare men avslutade mitt i.
 
Redan som barn var jag en sån som alla kom till och skulle prata av sig hos, vilket jag kanske
inte alltid gillade, för oftast är det just en sådan person som alltid blir utsatt för skit efteråt.
Sådant har hänt i vuxen ålder med, tyvärr. Jag är för hjälpande många ggr, men har också bitit
mig i läppen och blivit bättre. Något som jag jobbar med. Jag kan inte stötta allt och alla så är det.
Speciellt personer jag inte litar till 100% på eller om dom någon gång gjort bort sig hos mig.
Alla ska man ge en andra chans, självklart, men jag kräver en hel del tillbaka också. Man kan inte
bara ta utan att det handlar om att ge och ta från båda håll. Sånt här diskuterar vi i bland på jobbet
så det är väldigt intressant. Men för mig har det följt med genom livet och fram till nu.
En sak har jag lärt mig. Lita inte på någon! Vakta din tunga!
Även som barn, skrev jag oerhört mycket, nästan memoarer. Vet att mamma sa många ggr, Anki, en dag kommer du bli skribent i någon tidning. Kanske skulle ha blivit det? Nåja, en hel del insändare i VLT
har jag i allafall åsdakommit och dom har kommit in direkt, inte alla ggr dom skrivit som jag skrivit själv heller
kanske skulle påpekas.
 
Jag spelade också gitarr och skrev egna låtar och när jag blev lite äldre började jag med elgitarr. Trodde ni inte va? Idag kan jag nog tametusan inte ett ackord, och sjunga kan jag inte heller.
 
Conny och jag har även ställt oss i bostadskö nu för att hitta ny bostad, vet att det kommer ta tid men
man måste med tanke på att idag är det poängsystem.
Uteplats är det vi är ute efter och vi har ställt oss på många ställen, t.om Skultuna som ligger utanför stan.
 
Har även roat mig med att modifiera om min Matblogg, inte vacker men sällsynt:) Efter påtryckningar så
har jag fått PM om att en del tycker jag borde uppdatera den lite oftare. Förlåt. Men jag har FB, och MAtgruppen på FB, Leva med döva hundar gruppen, Matblogg samt denna Blogg. Jag har med andra ord fullt upp med skrivande:) Men det är roligt när man har tiden. Och lovar att jag ska bättre mig:)
 
Inväntar nu lunch på jobbet....hungrig som en varg...Ha det gott!
 
 
Dövhångel
 
 
Ny banner för min grupp på FB (Matgruppen)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0