Jodå, hon mår bra:)

Läsde på FB imorse att Candy som är tillfälligt hos min kompis har haft en bra natt
och alla hundar och familj sovit gott. Så glad man blir av att läsa sånt.
Ibland kan ju en hund bli orolig av att byta hem och samtidigt komma in i en ny flock
men tydligen har det gått bra med fina Candy. Och vad jag förstått så tror jag minnsan
att Monika redan blivit lite förtjust, men hur lätt är inte det till denna skönhet?
Jag fick ju äran att hålla henne förra året på Utställningen i Västerås, och jag blev totalt SÅLD
i henne. Och jag kan nog säga utan att ljuga, att hade vi inte haft Inga så hade jag nog tänkt på
saken att kanske fråga om vi fick ta henne. Nu är jag ingen tik älskare, absolut inte, jag föredrar
hanar och är rätt kräsen numera. men just Candy...hon är speciell♥
Jag är lite fjollig kan man tycka, för jag gillar min vän, alltså uppfödaren till dessa hundar och jag
hoppas innerligt att hon kanske en dag får en med mera svart och lite lite vitt iaf mörkare.
Vet att man INTE ska gå på färg men jag älskar mörka hundar och framför allt svarta om man nu
ska gå på färg, självklart är hälsan absolut det viktigaste om jag nu inte åtar mig en hund som jag
vill hjälpa få leva enbart.
 
Sedan läsde jag en fantastisk sak....Stockholm är bara så BÄST tycker jag.
Varför? Jo, för där finns flera fikaställen där man får ta med sig sin hund in.
Äckligt anser många, men det gör inte jag. Mina hundar är ju nära mig när jag både
äter och fikar hemma. Förutsättningen kan jag tycka är väl isådantfall att bara hundar
som kan sköta sig och vara kopplade får följa med in. Det hoppas jag är ett krav, annars
kan ju vad som helst hända. Detta saknar jag här i den här hålan, verkligen!
Här kan ni läsa mer om det ------> Hundvänliga Stockholm
 
Idag på förmddagen har jag lämnat in om en offert på lämplig mat för vårat Medarbetarseminarium
vi ska ha den 16/4 och då till aktiviteten på kvällen. Vi ska först äta och sedan spela bowling.
Denna dag kommer bli ganska häftig. Vi ska hålla till i Stora Styrelserummet på självaste Ottar
där höjdarna sitter och det här rummet är väldigt speciellt. Där får man alltså inte äta något, så
vi måste dessutom ordna med ett annat rum där vi kan hålla till. Men det kommer ordna sig till
slut trots den marginella tid jag/vi har att fixa till allt detta.
 
Nästa vecka ska jag börja ev uppgradera alla som har en viss telefon på jobbet, så det kommer
att bli hektiskt. Men det ser jag fram mot, nya utmaningar ytterligare. Ska sedan bli väldigt
skönt med påskledigheten, ser fram mot den.
 
Lilla Arnold här hemma, ja, lilla och lilla var han visst inte med sina 14,4 kg han har sina
favoritleksaker, en gammal strumpa och snusdosor, allt annat struntar han i. Tänk så lustig
han är. Dessutom har han aldrig någonsin bitit sönder skor, men det har ingen av våra hundar gjort
av någon konstig anledning, däremot har Armold bitit sönder post som kommit, bl.a räkning och
alla tidningar....sånt GILLAS inte kan jag säga.
 
Nu önskar jag Monika och hennes familj ytterligare en gång lycka till med Candy och att vi snart
får se massa härliga kort. Själv SNODDE jag denna bild från hennes sida, får väl gottgöra det
med en god kaka;)
 
Ha en fortsatt trevlig dag alla!
 
 
Candy hemma hos Monika med familj ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa

Goa Candy <3
Hon är underbar! :)
Kram

2013-03-20 @ 10:45:20
Postat av: Anki

Ja, hon är verkligen superfin♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0