Snart helg och solen skiner!!!

Fredag och solen skiner, så himlans skönt! Känns som man verkligen behöver massa ledigt nu.
Men snart är påsken här och då blir det automatiskt några dagar ledigt. Hoppas på bra väder.
 
Hat haft en hel del på jobbet denna vecka men det har varit bra på alla sätt och vis. Har haft
så god hjälp hemma av sambon med allt annat.
 
Arnold har fått göra en hel del aktiviteter, vilken raring, han är verkligen en ras jag älskar.
Han är just en hund som antingen är AV eller PÅ.
Samtidigt är han jättebra på passivitet. Han är lydigt i dom flesta fall men kan vara envis som
en bulldogg:)
 
Arnold har länge haft en liten "finne" under ögat, så man funderar återigen om det är en ny tumör
som gett sig till känna eller om det bara just är en finne eller allergin som gör det.
Iallafall så håller vi det rent med VetriDerm K-sprayen, ett bra medel som man bara måste ha
hemma i "Hundapoteket". Sambon klämde lite på den för några dagar sen och då kom lite blod.
Sen gjorde vi rent det. Oavsett vad, så oftast är dom alltid godartade, det kan man trösta sig med.
 
Conny köpte igår också ett helt jäng nu med VoH Kyckling så nu är vi garderade igen, vi hittade
ett ställe som alltid fyller på. Ja, ibland kan det ta slut. På det tidigare stället har det alltid varit
slut dom sista månaderna och då har vi fått köpa VoH Laxen, vilket satte igång allergien i rask fart.
Nu får man börja om proceduren igen. Samtidigt så är det torrare luft ute nu, pollen har t.om börjat
komma läsde jag, en ganska dryg tid för allergi hundar också. Att ha tex Rapsolja i maten ska vara
jättebra istället för massa balsam som man igentligen inte vet exat vad det innehåller. Att badda med
Rapsolja på kroppen går också bra har jag läst och gett bra resultat. Linfröolja ska också vara en olja som
är bra, men har inte testat det så vågar inte uttala mig om det. En annan gammal huskur för klåda
är potatismjöl, ska tydligen göra verkan på en del hundar...kanske värt att testa?
 
Imorgon är det lördag och då ska jag till grannen, ja granne och granne, bor en bit bort, och så kommer
Åsa dit också, ska bli en trevlig kaffestund, och framför allt få pussa på Bacchus och Cliffen.
Goshundar♥
 
Trevlig helg alla, för det ska vi ha!♥
 
Min nya "Header" til min FB grupp samt Mat Blogg
 
Arnolds finne/böld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0