En ledig dag

Nu ska vi se hur det här går. Första gången jag skriver från min jobbdator hemma. På jobbet har jag ju den kopplad till en stor skärm så då är allt betydligt lättare och dessutom med ett riktigt tangentbord. Men nu blir det en hel del jour arbete hemma så jag har fixat upp den med trådlösa och även VPN. VPN för att jag ska kunna jobba under "sekretess" via jobbet osv.
 
Idag och just nu är Conny och svärfar på väg till Cissie för att gratta henne (Connys dotter) hoppas hon blir glad.
Själv låter jag tvättmaskinen arbeta för fullt och ska även snart ut o träna Arnold, bäst att passa på när det är svalare ute även om det faktiskt är väldigt kvavt ute.
 
Får ibland frågor om foder, vilket jag fick idag även från en vän. Jag förespråkar absolut inte foder som innehåller spannmål, finns inget som helst näringsrikt i sånt foder och ibland kan sånna foder vara upphov till mycket elände hos en hund, Naturligtvis kan man hitta spannmål i en del dyra foder med som en del av Eukanubas foder tex. Om jag ger torrfoder skulle jag rekomendera Carrier Lamm och ris. Jättebra foder och fungerar på Arnold med klåda. Men nu äter våra hundar inte det längre utan vi ger VoH. Spike har gått jättebra på det och jag är glad över det eftersom han har en enormt känslig mage för det mesta.
 
För ett par dgr sen var Conny till Hundrastgården och träffade ett par vänner till oss, så även han fick träffa lilla frallatjejen Grynet, en jättesöt tjej. Även han blev tydligen kär i henne, hon är en kill magnet:) tyvärr så stressar han upp sig för mycket och det gör att jag anser att han inte ska leka långa stunder eller inget alls, Precis så är med Arnold med. Men han är känsligare, så nu hädanefter får det bli när det är svalt ute och korta perioder.
 
Imorgon är dom flesta lediga på jobbet, men jag kommer jobba 4 timmar iaf och sen jobba hemifrån eller vara uppkopplad om något skulle hända. Känns skönt att kunna göra det nu.

Längtar till stockholm, men snart åker vi igen och då firar vi 7 år som vi bott tillsammans!
 
Amanda njuter medans Spike njuter av Grynet:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0