Vi har haft en TOPPEN helg!

Trodde verkligen att det skulle bli dåligt väder i helgen med tanke på när man tittat på prognoserna
men det blev istället en varm och solig helg, helt otroligt.
 
I fredags slutade jag tidigare, ville verkligen passa på när det var fint väder. Blev massa nytta
hemma och en tidig kväll.
 
I lördags åkte vi till Stockholm och vi fick en toppendag där med sol och värme. Att se alla
sitta ute då är det sommar och stämning för mig. Vi gick direkt upp till Södermalm där vi
tog en frukost....Subway. Riktigt gott var det.  Sen gick vi på upptäcksfärd. Vi såg också en hel del
lägenheter till salu till faktiskt rätt bra utgångspris. 
 
Vi avslutade dagen med äta en riktigt god hamburgertallrik, faktiskt en av dom godaste på åratal.
Sen tog vi som avslut en öl och kaffe på stationen och satt och surfade på våra mobiler.
En mycket bra och trevlig dag blev det. Snart kommer vi igen!!!
 
På söndagen vaknade vi tidigt som vanligt. Så vi tog oss till Erikslunds Shoppingcenter.
Först var vi in på MediaMarkt och sen gick vi vidare till shoppingcentret där vi tog en tidig lunch
på Forno Romano. Jag tog pizza och Conny pasta. Riktigt Italienskt ska det vara, annars får det va:)
Vi gick sen runt o kikade innan vi gick vidare till Arken Zoo där vi köpte MASSAfärskfoder
samt Standardt Immun och Probs AloeVera Schampo. Sen åkte vi hem.
 
När jag kom hem duschade jag Arnold med schampot, och det var det bästa jag använt efter alla
jag testat. Han blev jättefin direkt i pälsen, mjuk och huden var inte alls så torr som innan. Dessutom
märktes under kvällen att han inte alls kliade sig lika mycket som han gjort. Nu kliar han inte ihjäl sig
som många andra hundar med allergier. Hoppas som sagt på det bästa!
 
Senmkommer jag nog jag säger nog inte anordna mera hundträffar, känns som man inte får respons
när jag flertalet ggr frågat om aktuella datum. Så vill man anordna något så går det bra i min grupp ändå.
Dom som vill träna med mig/oss eller promenera får själva höra av sig till mig om dom vill. Det går jättebra.
Kommer som sagt att sluta ställa upp för allt och alla, för det har jag inget för. Man får aldrig något tack för
att man är hygglig och ställer upp med en det ena och en det andra. Då får det liksom vara. Det blir bara en själv som i slutändan får skit för allt. Men klart, det är väl enklast att ha någon att lägga bördan på, så slipper man själv. Dom fega drar sig alltid undan när det hettar till. Har man då verkligen varit sanningsenlig? Ja det tål att tänkas på. Nu går jag mina egna vägar och det känns superkönt för nu är det sommar och då ska vi
träna hundar och ha trevligt med dom som uppskattar oss för dom vi är.
 
Conny är jätteduktig i träningen med Arnold, jag blir lika förvånad varje gång vilken kontakt dom två har.
Underbart att se. Synd att vi inte ställer Arnold, för han vore en klippa i ringen!
 
Men som sagt, staffen vi ska ha sen, han ska minsann ut i ringen, det kan ni skriva upp;)
 
Häromdagen var vi ute på promenad alla, vilken känsla att gå med A i kopplet! Han drig inte alls
så mycket som han brukar, och han är riktigt stark kan jag lova. Jag märkte också att han hela tiden
vill ha koll på oss andra som ungefär..."Är ni med alla?". Han är så söt, och det här är samma tendenser som
Inga har och alltid haft. Döv tendens?
 
Att belöna hundarna gör vi mycket med bus och lek när vi är ute. Vill inte proppa med massa godis jämt.
Det är så himlans kul att se alla förändringar, även om det är en lång bit kvar. Men det är ju det man ska ha
som mål....Och nu är det sommar och det innebär massa ute och massa träning.
 
Ha det gott alla!♥
 
Södermalm i Stockholm
 
Dragkamp, Arnold och Spike
 
Jag 5 maj 2013
 
Hundprodukter som är ett måste hemma
 
Conny 5 Maj 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0