Känner mig stressad...

Härliga torsdag och solen skiner och ännu ingen kyla ute, helt otroligt.
Igår fick vi installerat Stadsnät men routern och det kopplade jag in själv.
Herregud vilken fart det blev. Testade både på mobilern, hemdatorn och jobbdatorn
och allt fungerade jättebra. Äntligen!
 
Nu är det bara 7 dagar kvar innan vi åker till Stockholm och Älvsjö för att besöka
Hundmässan, första gången och det ska bli så himlans kul. Däremot får vi gå upp
jättetidigt för tåget går vid 6,30. Men då är vi ute i god tid. Framm i stockholm strax efter 7.30
så då får vi hoppas något är öppet så man får i sig lite frukost och så måste vi köpa ett
"Access" kort att fylla på med resor för pendeln som tar oss ut till själva mässan. Men det är bara
3 stationer, tar ca 10 min dit. HUNDMÄSSAN
 
På lördag ska vi iväg och shoppa, känner mig enormt stressad att inte hinna med något. Snart är
det ju faktiskt jul men vi är i stort sätt uppbokade varje helg framöver, stress, stress. Har inte äns
börjat julpynta, för att inte tala om mina skitiga fönster, men dom lär jag inte hinna med:(
Vardagsrumsfönstret är inte att leka med, där måste man vara 2, sätta sig på karmen och längst
upp skruva loss en skruv, och fönstret är så tungt att är man inte 2 så lär det braka i golvet.
Men hur säger dom?? "Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete". Stämmer bra det!
 
Lördagen kommer ju bli fullt upp genom att vi har en del saker vi måste uträtta. På söndagen
på förmiddagen ska vi till ett par grannar på fika, trevligt! Sen bara hem och försöka pynta det
som ska upp för 1:a advent. När sjutton ska jag hinna med att baka???
 
Dessutom är jag tvungen att jobba dagen före julafton, från början hade jag tänkt vara ledig
för att fixa all julmat osv men nu får jag ta det på kvällen. Blir en sen kväll då:)
 
Men vi blir iallafall hemma, så det är skönt. Man kan inte packa och stressa och sätta sig på tåg
på julen, och för det andra så är det jättesvårt att få tag i biljetter då. Nej, ingen stress för dt, men
samtidigt tråkigt då man vill besöka Connys släkt, så mysigt.
 
Hundarna mår jättebra och Inga är läkt nu, såret är superfint, och på måndag tänkte jag gå
till vetrinären så får dom ta bort stygnen. Samtidigt får dom ju titta på henne så att inget bråck
finns där igen. Bara att hoppas.
 
Arnold har börjat älska att leka kurragömma med husse, dom 2 är som barn när dom sätter igång
och det ser så roligt ut. Måste filma när jag får tillfälle:)
Inga vill helst mysa och har mer och mer börjat dra sig till mig. Spike är mera husses, men han vill gärna
ligga i soffan hos mig o mysa när vi ser på tv eller film. Älskar våra underbara hundar, dom är vårt allt♥
 
Måste få tid att träna dom, har ju knappt blivit något alls, men dom lider inte, dom är sånna bra hundar
att antingen är det av eller på.
 
På jobbet idag har vi firat en konsult på Ekonomi avdelningen som blir 40 år idag, så det blev en god tårta.
Riktigt smarrigt. Jag på IT/IS sidan delar ju avdelning med både HR (personalavdelningen) och Ekonomi avdelningen. Jag både tillhör Staben och sitter där.
För er som kanske undrar vad jag jobbar med så är jag IT/IS Koordinator och utbildar mig. Men har lärt
mig så otroligt mycket och jag bara älskar mitt arbete. Kanske därför jag aldrig är hemma:))
Jag skulle personligen aldrig stå ut att bara gå hemma och inte ha ett arbete, spelar ingen roll fast
jag lever med ständig värk. Envis har jag alltid varit och anser att ett jobb bör man ha. Man mår så
betydligt bättre än att vara hemma och "känna" efter.
Jag hoppas alla får en fortsatt bra vecka och en trevlig helg.
 
 
 
Kolla in Hundmässan i Stockholm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0