Första snön har fallit

Så har då första snön fallit, något jag INTE gillar alls eftersom jag är vår och sommar människa.
Men ändå så tycker jag det är vackert....snö och solen som skiner, då är det underbart att
vara ute och gå. Just nu blickar jag ut på jobbet genom fönstret, snö på åkern och strålande sol.
Så underbart! Och här sitter man inomhus:)
 
Conny har varit ute och tränat Parkour med Arnold, inte lätt att få han att stå på stockar och stenar osv..
han vill gärna sitta, men huvdsaken han hoppar och har kul, det andra får man jobba mycket mera på.
 
Hoppas verkligen på sånt här väder i helgen, då blir det aktiviteter med hundarna och samtidigt
har vi alla roligt tillsammans. En sak jag saknar otroligt mycket och det är gemensamma promenaderna
vi hade mycket förut, så tråkigt att folk slutat att engagera sig. Speciellt vi med våra raser som verkligen NU
om inte annat borde visa upp oss i stan om inte annat och dessutom är det en mycket bra social grej
för hundarna. Självklart vill man ha med hundar som sköter sig, det är ju dom man vill visa upp.
Finns så mycket man skulle kunna göra om intresse fanns, men det verkar inte folk ha idag.
Så jag tar enskilda promender med vänner istället, det går lika bra det med och dessutom kan vi
umgås också, bara trevligt!
 
I helgen ska vi boka biljetter till Hundmässan i Älvsjö i December, ser verkligen fram mot den,
ska bli så trevligt att få träffa trevliga människor och uppfödare. Vi kommer vara några stycken som åker
upp tillsammans med tåget och ännu roligare blir det då.
 
Det har också uppdagats att det startats grupp/grupper på diverse forum om en Kennel och
jag tänker inte gå in mera på det, utan det kommer att göras en anmälan med alla bevis
som finns från vittnen och allt hur man använder Kennelns namn åtskilliga gånger i
olika sammanhang. Enligt samtal med SKK så är detta alltså inte tillåtet att hänga ut ett Kennelnamn
och dess ägare offentligt och man kan då själv bli utesluten ur SKK just pga detta. Jag tror många inte vet
om det eller iognerar det, men det är en regel SKK ser hårt på.
Oavsett vad jag eller andra tycker om uppfödare/Kennlar så är det förbannat lågt att bete sig på dagisnivå
av vuxna människor att göra så. Är man inte mera rak i ryggen och kan ta det med sin uppfödare själv?
Vågar man inte prata med denna kan man ju alltid maila, är det svårt?
Men rättvisan vinner oftast alltid, och är det värt priset att själv bli utesluten ur SKK?
 
Själv tänker jag ha en strålande helg med sambo och hundar och inte ödsla energi på folk
som bara är ute efter intriger, sånna mår onekligen mycket dåligt i sig själva.
Och att hålla sig till sanningen är alltid lönsamt oavsett , även om det biter hårt, för sanningen
kommer alltid ifatt en förr eller senare!
 
Nu fram mot en strålande helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0