Man blir inte förvånad!!!

 
Man blir inte förvånad men väldigt glad att någon vågar "tycka till" då jag läser
hur många uppfattar saker och ting på utställningar osv. Nu läsde jag bl.a just
om Amstaffar hur folk betedde sig. På Specialen hade alltså både uppfödare och
andra stått och pratat illa om andra, folk som stog bredvid eller satt bredvid hade
alltså hört detta.
Vad säger man? Ja, detta är nog inget ovanligt fenomen, utan ganska vanligt. Men dom
sista månaderna tycker jag mig läsa mer och mer om hur just amstaffvärlden är.
Man baktalar hela tiden varandra istället för att stötta varandra och hjälpas åt.
Inte undra på när andra som JAG med FLERA sitter och läser sånt här eller
är med på utställningar och själv hör och ser blir avkräckta. Sen tycker då folk
det är konstigt att uppfödare sitter kvar med valpar dom inte får sålda!!!
Tror ev valpköpare blir avskräckta helt enkelt. Iaf jag,
Jag själv, skulle aldrig köpa tex från en uppfödare som beter sig otrevligt, eller
baktalar sina "kollegor", för vad säger hon då om mig sen som valpköpare.
 
Sen har vi då "experterna" som sitter på forumen som kan och vet allt. Ja, det här har jag
tagit upp massor av ggr och man kan diskutera det i oändlighet. Medlemmar som
går med i Kennelgrupper för att "ha koll" så dom kan sprida "dynga" sen vidare.
Tycker synd om dom. Vilka tragiska liv dom måste leva igentligen.
 
Undrar när vi får valp sen, vad som kommer skrivas?? Herregud, 3 st hundar och så 1 till,
hur ska dom hinna, och dessutom 2 döva!!
Vad tusan är mer jobb med en 4:e???  Man skaffar sig inte en hund till om man inte
tänkt igenom allt noga, det borde nog vilken vuxen som helst veta. Och man får naturligtvis
inte vara lat, då ska man nog hålla sig till 1. Har bra koll på sånna här personer och dom
har inget hos mig att hämta, så spela falskspel  mot mig/oss fungerar inte och jag är den
som säger vad jag tycker och tänker.

Lite ödmjukhet i hundvärlden skulle inte skada, för som det börjar bli nu är banne
mig inte roligt. Alla jobbar vi väl mot samma mål och vi alla vill väl ha roligt med
sin hund/hundar.
 
Sen sist men inte minst...att äga döva hundar är det BÄSTA vi gjort.
Smartare och mer lättare hundar får man nog leta efter.
Ni som säger att "jag skulle nog aldrig klara en döv hund"
ta er en funderare...är hund huvudtaget det ni ska ha?
Alla hundar kräver en fast hand, en ledare...
Framför allt, var stolt över din hund/hundar, jämför den/dom aldrig med
andras, din dåliga energi för du över på din hund/hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0