En riktigt bra helg

Att skriva blogg har totalt fallit ur hos mig, har så mycket annat som man måste göra så
tiden hinner aldrig med. Nu har man istället fullt upp med att förbereda för våra nya familjemdlem.
Det är så roligt att läsa och även prata med dom som har hundar från Irland hur bra det gått för dom.
Och vilka starka personligheter dessa hundar har, så många och dom flesta är otroligt kärvänliga.
Nu hoppas vi själva att allt kommer gå bra. 
 
Något som gör mig glad är att jag ser mer och mer folk som använder munkorg på sina hundar.
Hundarna är inte farliga, utan man skyddar sin hund från allt som ligger på marken. Det kan vara gjort
på 1 sekund, och sen kommer du ångra att du inte hade en munkorg. Alltfler upplyser om vad dom
hittat på sina hundpromenader. Att förlita sig på att sin huund inte slickar på något skulle jag aldrig göra.
Många skäms att sätta på sin hund en munkorg, varför? Är det för att man har vår ras eller vad?
Varför skämmas? Då ska man nog tänka om och köpa sig en trasselsudd istället. Man gör det för att då
har man en extra försäkring på sin hund i många avseenden, så tänk på det!
 
Helgen har för övrigt varit helt underbar. Jag och Conny tog en promenad i lördags och då hittade
vi min favoritaffär, en asiatisk butik. Som jag saknat en sådan, ogillar verkligen kopiorna på ICA.
Nu kan jag göra mina asiatiska rätter från scratch.
 
Hundträning har också hunnits med. Arnold fick träna en hel del på vår promenad. Han riktigt njuter.
Men jag kan se ibland att han liksom inte ser som han ska, kan det vara det blåa ögat?
Det blev iaf balansövningar som han inte är så bra på, godissök och lydnad. Vi hade jättekul
tillsammans och han fick mig verkligen att skratta en hel del, detta lilla busfrö. Så härligt att se
han i action. Dock tar vi det lugnt. Han fick också gå som han ville denna dag, och det gör han med
allt vad han kan, zick zackar liksom hahhaa....och så ska han ha superkoll på vart jag är.
 
Nu dags att återgå till mitt här på jobbet. ha en stålande vecka!♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0