Äntligen helg

Vilka tuffa veckor jag haft det, men samtidigt så kul. Känns som jag inte har tid för annat
än att arbeta. Inte tid för hemmet, inte tid för hundarna och inte med mina vänner. Men
hoppas alla har förståelse. I min nya uppgift på jobbet så är det mycket att lära och det tar
naturligtvis åratal och man blir aldrig äns fullärd. Men det är en enorm utmaning för mig och
att det just var jag som fick den här chansen. Att just alla tror på mig att jag ska fixa det här,
och det ställer ju naturligtvis höga krav på mig själv, sådan är jag.
Men jag tänker positivt. Idag ha rman inget att komma med utan en bra utbildning, man
är nästan totalt chanslös ute på arbetsmarknaden. Men inom IT branschen ökar jobben
och det gör det väldigt mycket hos oss. Vi går nu in i ett helt nytt system för mail hantering.
Outlook 365. Jag tillhör Pilot 1. Det är bara dom som jobbar inom IT som får ingå i just den gruppen.
Vi ska hitta dom fel och lösningar som måste meddelas. Nu om någon vecka migrerar Pilot 2 in och
det innebär att vi stöttar dessa personer med det vi lärt oss. Har vi tur kommer allt att fungera klockrent
och snarast kommer då resten av alla migrera över till office 365. Det är då vårat jobb kommer bli enormt.
Men det är en STOR utmaning för mig och det är ju just det här jag älskar, det här jag drömt om i stort sätt
hela mitt liv och när jag fick chansen så tog jag den. Innebär mera arbete, mera utmaningar och framför allt
kunskap.
 
Hundarna, ja vi ha rväl ägnat mera tid åt Arnold, fö rdom andra två är ju enormt duktiga och kan ju så mycket.
Arnold har vi märkt blir mer och mer arbetsvillig och får in greppet rejält. Lydnaden börjar sitta mer och mer.
Hans favorit träning är fortfarande att söka och det gillar vi. Då tränar vi att han söker efter oss.
Balansträningen har vi missat, och där borde vi skämmas. Men det kommer. Jag tror vi blir mera
inspirerade när våren är här. Balansövningar är superbra då man verkligen ökar kontakten mellan
ägare och hund och ännu mera självförtroendet hos hunden.
 
Arnold har fått tillbaka sin klåda som jag skrivit om tidigare. Så nu backar vi och ger han Kalk och fett.
För i min värld existerar inte kortison och vetrinärfoder. Inte efter allt jag lärt mig. Och när han har så lite
klåda spelar det ingen roll. Jag märker bara nu efter en tids användning av kalken igen att det avtar.
Att ge lägre protein, ge kalk och tillsätta fett är det absoluta ultimatet för just han. Och naturligtvis
rätt kost och den har han.
 
Nu nalkas helgen, så himmelskt skönt. Ikväll blir det bara att ta det lugnt. Imorgon måste vi iväg på
en del ärrenden man inte hinner i veckorna. Men lördagen lär nog gå snabbt.
Vi har även börjat planera in en Stockholmsresa, nej, inte för att träffa någon , utan för att ha det bra och
ev shoppa lite. Vi älskar att strosa runt i Stockholm i alla dessa underbara miljöer.
 
Nu längtar jag bara till våren och sommaren och alla dess festligheter den kan bjuda på.
Sist men inte minst vill jag ge dom varmaste kramar till våra fantastiska goa vänner. Glad att
just ni finns, det är sånna som ni som man värdesätter♥
 
Trevlig helg på er alla och njut av ledigheten!
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine Sandström

Så fina de är underbara hundar! Ni får säkert mycket kärlek av dem och såklart det omvända. De har tur som kom till er !♡
Hälsningar Madeleine

Svar: Hej Madelaine!Våra hundar är vårat allt, tyvärr på både gott och ont. Riktigt bortskämda. Och visst har man misslyckats med mycket pga av våra egna fel. Men man lär sig alltid.
Tack för dina varma ord♥ och kul att du följer oss på bloggen.
Kram Anki
♥Leva med döva & hörande hundar♥

2014-02-17 @ 17:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0