Man får gnälla....

Den här helgen har varit rätt bra. God mat på fredagen efter en hel veckas jobb med ganska
mycket stress. Men det är så kul ändå.
I lördags blev det en tur till stan, vi åt lunch och så blev det lite shopping, bara lite. Och den här
gången var det jag som inte kunde låta bli.
 
Att fåglarna kvittrar ute kan man inte låta bli att höra, känns som våren är här, känns så fel på
något vis. Får vi någon vinter i år eller ska vi ha + grader resten av tiden? Fast mig gör det
igentligen inget, jag är sommarmänniska och ser verkligen fram mot det, allt rolgit man kommer
göra som man inte gör direkt på vintern.
 
Jaaaaaa, och det som alla väntat på....GNÄLLET!!! Jo, jag är så trött på alla dessa avundsjuka
människor så jag kräks. Jag vet, man ska inte engagera sig i det, men jag kan inte låta bli.
När folk i äns omgivning är avundsjuka så börjar jag fundera på att är det verkligen rätt att ha
sådana personer i sin närhet? För hur kan man sitta sen och spela trevlig när det igentligen bara
är rent falskspel? Usch vad jag avskyr sådant!
Allt började med hundar, sen när vi då har varit med i några reportage. Men måttet var ju senast nu
i Härliga hund nr 2 och avundsjukan visade sig verkligen då!!!! Varför äns vara avundsjuk på det????
Men mina riktiga vänner engagerade sig och läsde och det är väl det som artikeln igentligen var till för.
Att just läsa och ta till sig. Men vissa har nog väldigt svårt att läsa och speciellt när det inte handlar
om än själ för då ska det annonseras ut 100 ggr om dagen om just samma sak. För då får INGEN missa
just det! Jag är så pass vuxen att jag faktiskt glädjer mig åt andras saker när det går bra. Inte bara gottar mig
i eländen.
Varför bryr jag mig igentligen? Jo, för det är inte bara jag som er, det gör omgivningen också om man inte
märkt det själv. Men allt syns, och speciellt om man är vänner eller umgås på ett eller annat sätt.
Jag tycker det är oerhört viktigt att nå ut till folk om just döva hundar och det är ett engagemang som ligger
mig enormt varmt om hjärtat, kan inte vissa ta det så stig åt sidan och spela inte falskt, för det är det värsta
jag vet. Att vissa inte får uppmärksamhet betyder nog på attityden och att man inte har ett engagemang huvudtaget om man nu har egna djur.
 
Det är väldigt lätt att SAMLA på vänner så länge man inte blir kritiserad och tillrättavisad pga okunskap, för då kan man kasta dom åt sidan sen. Men att ta till sig och lära sig är aldrig fel. Man menar inget illa med det alls.
Att äga hundar innebär så mycket mer än att ha en söt hund i koppel.
 
Jag har alltid sagt vad jag tycker och tänker, och tänker aldrig hymla med det. Men falskspel är det värsta jag vet! 
Nu längtar jag till helgen när jag ska umgås med min vännina♥ Och snart ska vi dra igång våra hundpromenader och det ser jag fram mot.
 
Veckan som följe rinnebär en hel del på jobbet, imorgon kommer kollegan så då lär det bli mer att göra. Kommer att avverka en del möten också, en del intressant och en del mindre intressanta.
 
På fredag slutar jag tidigare och ska till tandläkaren. Hoppas innerligt att inflammationen läkt nu så jag får rotfylla min tand. Inte nog med det, nu har en annan börja värka. Jag vet iallfall vart jag ska placera mina väl införtjänta pengar på!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0