Alltid är det något...

Veckorna bara flyger iväg, vet inte riktigt vart tiden tar vägen, men fort går den.
Snart är det semester, går i juli men jobbar 1:a veckan. Ska bli riktigt skönt.
Har varit enormt mycket och stressigt på jobbet den sista tiden. Men så är det väl
inom IT världen. Man ska serva alla. Man försöker så gott man kan.
 
I helgen som var blev det en hel del i skogen, jag verkligen njuter då. Hundarna också.
Vanliga promenader går vi med alla, men när jag är själv tar jag bara Samson just nu med mig.
Hundmöten är det jag jobbar mycket med nu och ögonkontakt. Har märkt att Samson reagerar starkt på
små skällande hundar, och dom har vi massor av här. Jättejobbiga! Men inte så att han gör utfall eller så
utan bara vill fram o heja. Men det tillåter inte jag. Det är något man måste jobba med. Och tyvärr
så glömmer jag att ta med något gott nästan varje gång så jag kan avleda han. Men istället så ställer jag
mig framför honom en bit och det brukar i dom flesta fall gå bra om inte mötande hund gör utfall.
 
Att be han sitta ute är jäkla jobbigt, då måste jag verkligen ha godis med mig. Det är något jag tror han
aldrig lärt sig huvudtaget. Att sitta och ligga hör inte till hans vanligheter. Det får man jobba med också.
Men just nu tycker jag hundmöten är prioritering. Men för övrigt är han absolut klockren i det mesta.
En lugn och stabil kille.
 
För ett par dagar sen kom vi hem och såg att Arnold blödde. Då såg vi att tassen var nerblodad.
Jag verkligen hatar blod. Usch! Såg då att hans klo på sporren var av och pulpan blottade sig.
"klobrott på sporren fram". Vi fick aldrig stopp på blodet, så det blev ingen rolig natt. Men Conny
var med han hela tiden själv så att jag fick sova och dom andra hundarna fick inte vara där. Jag skulle
ju upp kl 5 och jobba. Men den natten blev det inte mycket sömn, för självklart vaknade jag och va orolig.
 
På morgonen dagen efter ringde jag direkt vetrinären men då hade blodet avtagit och allt såg stabilt ut.
Han var som vanligt, och tur nog så har vi flera "trattar" hemma. Så den hade han fått ha på sig.
Det fanns ingen tid på måndagen, dom hade fullt upp och genom att det var själva sporren så var
det inget direkt akut för den belastar han ju inte direkt. Så igår tisdag, fick vi tid på morgonen.
 
Dom tog in han för operation. Söva.
Kl 15 fick hämta han, och vetrinären berättade att dom tagit bort allt och att en ny sen kommer att växa ut.
Den hade varit missbildad och det syntes även i själva "roten". Ganska vanligt. Och jag har ju jämt sett
att den liksom ser väldigt konstig ut, liksom 2 klor som växer samman. svårt att förklara, den har varit
tjock och växt innåt ihop med "sporren" på något vis. Alltid varit extra problem med att klippa den.
 
Det var iallafall en glad Arnold som kom till oss i besökrummet. Han ville genast gosa. Och det hade han tydligen velat direkt när han vaknade upp från narkosen också. Lilla gräddbakelsen♥
 
Han var otroligt trött hemma sen och vi lät han vara. Vi gav han lite mat och det ville han genast ha. Och
behöll maten också. Sam och Arnold fick vara med oss medans Inga och Spike fick vara i sängen och mysa.
Och det gick så bra så.
Imorse väckte Arnold mig med att tala om att han ville kissa. Och så den obligatoriska morgon pussen
han alltid ska ge. Han är så go denna kille, trots sin envishet.
 
Vi får hoppas att detta nu läker bra, men redan efter 1 vecka ska man kunna ta bort bandaget för då ska
allt ha stabiliterat sig och det ska man själv kunna se också. Imorse fick han smärtstillande
så han ksa klara sig. Men han verkar inte lida för han går som vanligt. När arnold har ont brukar
han alltid skaka lite. Så man kan lätt se om han har värk. Men han får som sagt vila nu.
Och bandaget ska bara bytas varannan dag, men inget större jobb, det är så lätt att fixa.
Vi fick ju med alla tillbehör också, dom är så snälla hos vår vetrinär.
Men hade ändå ett ärende ner till stan efteråt så jag passade på att gå in på apoteket och fylla på
vårat "Hundapotek" så vi har hemma, för en olycka kan ju komma så lätt har vi märkt.
Så, ingen träning för Arnolds del på ett tag. Hur ska han överleva detta:))
 
Nu ser jag bara fram mot semestern, med olika aktiviteter. Ev blir det en tur till vår vän i Stockholm som
också har en hund från Irland, vore riktigt skoj.
 
Ha det riktigt bra alla och njut nu av ledigheten som kommer till helgen!
 
 
 
Sam äter desperat av gräset
 
 
Normal promenad med Sam
 
Så här såg de ut innan vi varit hos vetrinären
 
Kom igen matte och husse, vill ju komma till vetrinären nuuuuu....
 
Framme hos våran underbara vetrinär
 
Hemma efter operation, en aning trött och med smärtstillande
 
Fina omtänksamma Samson "Sam"
 
Sam på en helt vanlig skogspromenad i helgen som var
 
Så här somnade jag och vaknade jag tillsammans med Sam
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0