Upp och ner i tillvaron

 
 
Igår kom då vintern igen, ogillar verkligen när det är storm. Gillar att det är vitt och ljust ute
för det gör mig absolut ingenting, men måste det vara storm?
 
Arnold blev dålig igen i helgen. Han hade problem att gå med ena bakbenet.
Jag målar upp scenariot framför mig, diskbråck, eftersom hans ena kullsyskon nästan
nyss fått somna in pga det. Men det var bara ena benet och precis som han sträckt sig.
Efter 2 dgr var han pigg igen, dock så bär vi han upp och ner. Jag köpte även
Djurapotekets Grönläppad mussla och Djurapotekets Athlet och nu är han piggare
än någonsin. Vi började med dessa i söndags och vi har redan sett resultat. Så dessa 2
får han äta nu och för alltid för att förebygga.  Och det finns absolu tinget farligt alls
i det. Glykosamin i båda. Att bara ge glykosamin är inte alltid bäst.
Att diagnostisera diskbråck gör jag inte och det kan mycket väl vara artros i benet.
Vi kommer att kolla på det och se över om han behöver rehab som simning och då kommer
vi utföra detta hos stefan Rosén på REDOG, Sveriges bästa enligt dom flesta jag
samtalat med!
 
Inga har även fått börja med DW och hon verkligen gillar det. Hon har aldrig varot en hund
som gillar att leka med bollar eller att kampa med en trasa eller sådana saker. Hon vill
jobba, så det får hon nu göra för att komma i form. Spike är en allround hund, han är med
på det mesta, men nya saker blir han fundersam på om han verkligen vågar göra.
Arnodl är den coola killen som vill göra allt, fick han välja skulle han vilja springa lös och
jaga vilt, har vi fått fel ras???
Parkour är något som vi ska fortsätta med, bra för alla 3. Vi har ju bara kört lätta saker som
stockar, stenar och parkbänkar. Vi måste få in snitsen på det hela. Arnold är som sagt
den hund som är mest nyfiken på allt, och då menar jag allt. Men han kommer vi ta det mycket lugnt
med nu och inte utsätta han för större påfrestningar. Men motion har aldrig skadat en hund men
gäller att utföra dom på bästa sett. Handlar INTE om vad jag som person gillar, utan just för MIN hunds bästa.

Som sagt, mycket ligger och lurar i bakfickan, och många har nog märkt av det;)
Så vi kommer hålla er på streckbänken ett tag till;) sen kan NI få skrika ut det ni vill ha sagt
så vet jag om jag kan ta bort er som vänner fort:))))))
 
När det gäller arbetet så har det varit hektiskt men väldigt kul. Jag är så glad över allt
nytt jag får och fått lära mig, underbara kollegor och även chef. Har nog aldrig haft det
så bra under mina 29 år på detta företag och då har jag ändå jobbat med en hel del.
Jag hade i och för sig roligt i mina förra arbetsuppgifter med, som innesälajre och tekniksupport.
Men kände att jag faktiskt ville gå vidare. At stå o stampa på samma fläck går inte idag, man måste hela tiden
se framför sig, ha ett mål, annars är man snart ute. Att utvecklas är det som företagen begär idag
kan man inte det så åker man förr eller senare ut.
Jag ser allt som en utmaning och det gillar jag. Så nu kör jag!!!
 
 
 
 
Ego bild:))
 
 
 
 
 
 

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0