En fantastisk helg är slut!!

 
En fanstastisk helg är slut och en ny vecka.
Jag är riktigt glad hur bra allt gått i helgen, över förväntan.
Det tar sig sakta men säkert, men jag ger aldrig upp.
 
I lördags skulle jag lämna in en jacka som skomakaren fixade relativt snabbt.
Under tiden gick vi runt på stan. Vi åkte rulltrappor och det gick suverränt bra, då Sam
inte är specielt van och inte Inga heller. Inga var med oss i lördags hela dagen.
Vi var ner till Stadsparken och satt med massa liv och rörelse då det var banraktiviteter där.
Vad det gäller Sam så bekommer det han inte ett dugg, han bryr sig inte, förutom
när han ser boll liknande saker, då vill han gärna vara med och leka, det har vi
upptäckt. Och barn....alla dess barn..där vill han gärna vara.
Inga hon har lite problem ännu att koppla av, hon ska ha 100% koll på allt och alla.
Lite gnäll bistår hon gärna med, men passivitetsträning är jättebra.
Finns en vatten modul där, och där fick hon hoppa upp och ner många ggr coh
det gillade hon. Folk som såg oss skrattade, antingen tyckte dom det var roligt
eller så trodde dom vi var galna. Men vad gör det! Vi hade superkul tillsammans.
Sam, ja denna Sam, han liksom bara existerar, han stod där bredvid husse och bara var.
Hoppa när man måste är inte hans direkta grej, troligtvis för han är lite klumpig
av sig. Han hoppar bara när han måste och när han själv vill.
Vi gick tillbaka genom stan för att hämta min jacka, Conny stannade ute med båda.
INTE ett ord från Inga som annars gnäller och t.om kan skrika på sitt eget döv sätt, och
då låter det som hon blir misshandlad kan jag lova:) Hon satt där fint och bara
vänta och tittade åt mitt håll. Lilla goa underbara "Sessan".
Sen gick vi hem och när vi väl kom hem var det 2 st hundar som sov nästan resten av eftermiddagen/kvällen.
Men en sen kvällspromenad för alla gjorde vi och den var underbar.
 
Igår, Söndag fick Arnold följa med, och då gick vi och handlade. Sam och Arnold, dom verkar
trivas galant ihop. Arnold vill gärna och hela tiden vara nära Sam och få pussas och nosas.
Men vi håller lite distans, då Arnold gärna vill "jucka" och nosa stjärten, det är
något vi absolut inte tillåter då han blir uppstressad och kan påverka Sam.
Vatten paus och passivitet ingick även idag. Sam är cool lugn och Arnold skötte
sig bra han med. Han lyder när man säger till han.
 
Även idag var det 2 trötta hundar som somnade som klubbade sälar, så skönt.
Ja, Spike han får sitt ändå, han börjar nu bli en gammal gubbe och bara anpassar sig.
Ibland kommer jag på mig själv att jag vill inte han ska bli gammal. Jag vill han ska vara
vår unga Spike och alltid finnas med oss, denna underbara hund. Ser att Sam är mycket
lik Spike i sättet, det lugna fina mentala. Jag fösstår bättre nu när folk
pratar om mentalt stabila hundar. Det är oerhört viktigt! En ostabil hund mentalt kan vara
svår att lita på, och tror mig, jag vet.

Har inte släppt ihop Inga med Sam, för jag är INTE redo men det kommer.
Har fått suveräna tips, och dom delar jag görna med mig då jag vet
flera med samma problem.
Ha dom i rummet med koppel. Och visa klart och tydligt om Inga skulle morra
att det är inte godkänt, man morrar inte, då åker man ner från soffan och till golvet.
Att träna så flera ggr och det kan ta tid, Inga är ingen hund man kan lita på
då hon är så osäker. Ute går jättebra, det går superbra nu skulle jag vilja påstå.
Eftersom Inga är så "mammig" är det jag som måste ta hennes plats när det gäller hennes
dominanta sätt mot Arnold. Det är JAG som ska bestämma och INTE hon. Jag tar helt enkelt
hennes roll, fast på ett positivit sätt. Det är INTE OK att morra och hugga efter någon eller något.
Det här ska gå, oavsett om det tar tid, men idag känns det betydligt bättre än förut. Jag börjar lita på mig själv
och rädslan börjar sakta men säkert tyna bort.
Nu när vi ska gå ut kopplar vi dom alla tillsammans. Ingen hund har brytt sig. Det är som
att dom lever ihop och accepterar det.
Det får absolut ta den tid det tar och vad andra anser det skiter jag fullkomligt i om jag
ska vara ärlig. Jag fick exakt samma tips från 2 underbara vänner och dom
är dom jag litar på och det har lyckats hittills. Älskar er! Ni vet vilka ni är♥♥
 
Nu är det jobb....denna vecka blir kort på jobbet, för det är kurser. Börjar redan onsdag eftermiddag
då jag har uppföljning på "Feldenkraisen" sedan kurs med jobbet torsdag och fredag på stan.
Ska bli riktigt kul och jag ser fram mot det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0