Underbara sommar...

Det går alldeles för långt mellan varven då jag skriver. Men jag har oftast
fullt upp. Både på jobbet och privat.
Har varit på kurs med jobbet i Power Point 2013 förra veckan i 2 dgr.
Riktigt bra kurs var det med en bra kursledare. Vi gick även igenom retorik
och det tyckte jag var det mest givande:)
Så igår hade vi den årliga IT konferensen på stan. Den var faktiskt urdålig.
Kan inte gå in på närmare saker om varför eftersom det är sekretessbelagt
men mycket var gammalt. Så det kändes i stort sett att man satt av en heldag.
 
I helgen som var hade jag alla hundar själv då sambon var hos en god vän.
Det gick suverränt. På lördagen träffade jag min goa väninna och vi gick en riktigt
lång promenad varvade med balansövningar och passivitetsträning. Det var Sam som
fick följa med. Träna rmycket med han just nu ensam för att han också är ny. Och jag
kan inte träna flera samtidigt för min rygg. Clifford, väninnans hund var jätteduktig
med balansövningarna, riktigt kul att se, medans Sam inte riktigt gillar det, men det kan bero
på hans osmidighet. Så jag tvingar han absolut inte mer än om han vill.  Att tvinga en
hund leder ingenstans. Men fick ett par bra saker åt han att göra som han gick med på.
När det gäller passivitet och Sam så behöver jag faktiskt inte träna det alls, han är hur cool lugn
som helst, han är helt enkelt underbar och det är man inte van vid. Han liksom bara finns.
Visst har han förändrats sen han kom. Då han kom brydde han sig inte i folk eller hundar alls.
Nu vill han gärna fram men det är olika. Vissa hundar skiter han fullkomligt i, dom ser han
inte äns, medans vissa vill han gärna fram till, men lyssnar direkt.
 
Blir riktigt förbannad när folk skriver att hundar man tar från organisationer är skithundar,
hundar som är aggressiva och gud vet allt. Ja, dom finns säkert. Men jag vet att
där vi tog ifrån kontrolleras hundarna idag väldigt strigt. Inga hundar som visar
aggressivitet får äns leva och kommer framför allt inte till någon ägare i Sverige,
Rent "BULLSHIT" snack från okunniga människor. Kanske har varit så förr, men idag är
det faktiskt utbildade tjejer som jobbar med dessa hundar, det är inga som jag eller du.
Ta Sam, han har bättre mentalitet än dom andra 3 vi har, lugn och stabil och trygg. JAg
var förberedd att få jobba så jag skulle slita håret av mig, så var inte fallet.
Jag har även fått kontakt med andra som tagit hundar (amstaff och staffmixar) från
samma ställe, och alla säger dom samma sak. Lugna och stabila hundar och dom har
även småbarn. Fördomar finns det alltid, men det är väl pga okunskap många ggr. Man ska inte
döma ut alla utan veta och varit med om saker själv. Hörsägen är hörsägen och alla kan
"koka" ihop  en historia vilket är väldigt vanligt iaf på FB.
Problem hundar finsn överallt, även från Kennlar. Jag lever med en dagligen. Det är inte lätt
varken för oss eller vår omgivning.
Men med Sam går det så jäkla bra att jag faktiskt undrar om det är sant. Och det är kul!
Alla hundar ute på promenader går riktigt bra. Att det är Inga som leder flocken
behöver jag inte påminna om:)) Hon ser hela tiden att alla är med. Och vid sin sida har
hon alltid Sam, allt för att träna dom tillsammans. Även om det är ute.
 
Ser fram mot semestern så otroligt mycket. Vi tar med oss hundar dit vi kommer åka
och det kommer bli trevligt. Även kommer vi ha hundvakt och bara träna Sam att få åka
själv. Blandad kompott kommer det bli.
Ha det så bra tills vi hörs nästa gång!
 
Vär härligt lummiga gräsmatta utanför oss
 
Goa Sam
 
Promenad vy till jobbet
 
Finaste lilla Clifford
 
BARF vaisto har vi börjat med
 
Balansträning för Sam vid hamnen
 
Passade på att ta en "selfie" när jag gick till jobbet
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0