Härliga Påskledighet


Så underbart när man Bloggar på mobilen och allt försvinner....skrattar så jag gråter!

I onsdags fick vi ca 20 kg BARF levererat hem. Dovhjort, lammfett, älgfärs, rådjur, lever och strupe. Det mesta är till Samson som fungerar på det. Så det tog vi reda på och förpackade. Frysboxen är fullproppad!

Igår åkte Påskskinkan in i ugnen och på kvällen blev det härligt goda skinkmackor med stark senap och film. Avkopplande för det behövs för min del känner jag. En stressmage och kropp som säger ifrån av smärta.

Dövisarna har aktiverats med olika saker av Conny i veckan så deras hjärnor har fått arbeta. Arnold får tyvärr inte gå långa promenader utan här råder bara vila. Han verkar inte lida av det.

Samson och jag har haft egentid idag även om den inte är något att skryta om. Hundmöten är inte hans grej. Han vill bara fram. Godis lockar han inte alls men däremot så hitta vi en stor pinne som han istället fokusera sig med att bära stolt. Tillsvhan tröttnade och släppte den.
Iallafall så njöt vi ute tillsammans ändå med MARDRÖMSpromenaden. Strålande sol och många hundmöten. Nyttigt!

Ikväll har vi avnjutit tacos och sett film. Riktigt avkopplande. Denna helg är superbehövd..inga tider att passa.
Medans jag tränade Samson åkte svärfar och Conny till Connys underbara mormor. Nästa gång är det min tur. Tack älskade svärfar för att du alltid finns för oss!

Imorgon ska skafferiet rensas ska bli skönt. Ska kasta allt och börja om från början. Ordning och reda! Hundträning står på schemat också!

Glad Påsk önskar jag er alla, njut av ledigheten!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0