En bra helg jag fått lite gjort


I lördags bakade jag bullar för fulla muggar och på kvällen gjorde vi egen pizza med tomatsås, starka korvar, brieost, gorgonzola och ruccola. Himmelskt gott blev det.

Idag vaknade jag tidigt som alltid i stort sätt. Tog med mig Samson ut och vi passade på att hoppa upp på stenar under promenaden. Förut ville han inte det alls, säkert för han tyckte det var läskigt. Nen vi har tränat lugnt och låtit han få ha sin tid och nu gör han det oftast utan att jag behöver göra så mycket. Skönt att vara ute tidigt så man slipper skälliga hundar. Ibland tycker jag det även om det är bra träning. Men här omkring tycker jag dom inte gör annat än skäller och det blir jobbigt.

När jag kom hem tvätta jag köksfönstret och satt upp rena gardiner. Inte för att fönstrena ser renare ut så gamla som dom är men jag kan ju få låta mig själv tro det.

Sen blev det att baka matbröd. Dom sedvanliga grötfrallorna som är en klar favorit här hemma. Går inte att vara utan dom. Hundarna har varit ute och känns som vår ute i solen och fåglarna som kvittrar. Så härligt.
Snart dags att göra fläskfile.

Imorgon en ny vecka. Massa möten och på torsdag ska jag och min chef visa för hela företaget vår nya IT sida. En sida som ska hjälpa dom anställda att veta vem och vart dom ska vända sig vid problem med sina datorer/mobiler förutom oss. Blir att sätta på sig svarta kavajen!

Ha en fortsatt härlig söndags kväll!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0