Gott & blandat


Jag hinner inte skriva blogg inlägg så ofta numer. Driver ett par grupper på FB samt Admin i någon annan. Det tar mycket tid. Men ändå roligt.

Har varit lite tufft den sista tiden. Spike och Samson blev förgiftade av ekollon. I ekollon finns ett farligt frätande ämne "tannin" som sätter sig på njurar och lever och kan leda till döden.

Samson återhämtade sig snabbt medans Spike blev mycket dålig. Värderna visade inget bra alls. Conny och jag satt länge och prata igenom hur vi skulle göra. Om han inte blev bättre skulle vi låta han få somna in. Hans livsglädje tog liksom slut. Han sov och han orkade inte mycket.

Jag beslutade mig för att sluta med vetrinärfodret Royal Canin och gav han dwt vanliga fodret istället. Men fördelade det på 0.5 dl 3 ggr/dag och FortiFora .
Det visade sig direkt och Spike återhämtade sig ganska fort. Nu är glädjen i han tillbaka och bajsar bra. ALDRIG mer vetrinärfoder!! Dessutom läsde jag innehållet ... SPANNMÅL!! Det är något han är superkänslig mot.
Nu tar vi en dag i sänder. Mer motion och lite mat fördelat under dagen.

Igår lördag hade jag ordnat en hundträff för oss med muskelhundar. Tyvärr i vanlig ordning kom inte alla som anmält sig men det är ganska vanligt. Men vi blev ett underbart jäng med mycket skratt och fina hundar. Så nu tänker jag åter ta upp och försöka med hundpromenader och även träningsmöjligheter i bl.a hundmöten.
Det gör jag i en grupp där dom valt mig till Admin.

Jag tog mig iallafall igenom hela promenaden igår 2/5 trots ett värkande knä. Nästa vecka har jag remiss till ortoped så jag får se vad som kommer göras efter det. Bara jag får bort smärtan är jag glad!

Arnold har inte haft något mera problem med bakpartiet men beordras ännu strigt vila och inga hopp. Känns så tråkigt att inte gå långa promenader men han verkar trivas ändå. Vi gör massa andra bra aktiviteter för han. Mycket arbete med hjärnan. Att han är en smart fralla finns ingen tvekan om. Han går inte att lura på något vis.

Inga hon är som hon är. Bara att acceptera. Nu har hon börjat ty sig till Arnold mer o mer. Spike visar klart och tydligt att han vill vara själv.

Samson är jag stolt över trots sina hopp som en känguru när han ser andra hundar. Men han blir bättre och bättre. Och han skötte sig exemplariskt igår på promenaden trots ett evigt dragandes.

Vi är också med i Hundar Utan Hem Nyhetsbrev. Vi blev tillfrågade. Så jättekul! Där berättar jag bl.a om den grupp jag startade för bara oss med hundar från HuH.Vi är många medlemmar i gruppen nu och fler lär det bli. Jättekul!

Vill passa på att tacka alla som engagerade sig att komma på promenaden och även Monika som ställde upp och var med och fotade oss. Guld värt! Samt Lennart en go och glad pensionär från mitt arbete som följde med oss under promenaden. Han övervann sin rädsla och vi har ytterligare visat att våra muskelhundar är goa hundar i rätt händer. Underbart!















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0