Korståget mot rikskapitaltägda djurkliniker

Kriget är i full gång i grupper på facebook. Många vill ha klarhet i varför det är så dyrt hos vetrinären och varför det är sånna skillnader. Har man lite insikt i det hela borde man förstå det tycker jag. Jag tycker det är dyrt jag med som får gå titt som tätt men jag har en sån fantastiskt bra vetrinär och vi har en bra dialog och inga konstigheter alls. När jag själv jämförde mellan min klinik och vänner som utfört ibland samma behandling så kunde det skilja på 100:- nellan Evidencia och ett privatägt. Men har man tid att dagarna i ända sitta 24/7 att gnälla borde man då inte avsätta den tiden att hitta den där otroligt billiga vetrinären?
Dessutom i dessa grupper så startas samma tråd om och om igen och inget radikalt görs. Historier som att den och den kliniken dödade mitt djur, dom opererade inte mitt djur etc....VARFÖR?
Om ett djur dör så kan det bero på vad som helst. Klarade den narkosen?
När någon av mina hundar har sövts har jag blivit korrekt informerad innan och allt har gjorts enligt konstens regler. Varför är min klinik som ägs av rikskapitalet så noga?
Jag håller med om att det är dyrt dessutom stiger våra försäkringar och det beror ju på att vi söker vetrinär kanske mer i tid och otid eller att våra djur faktiskt är sjukare idag än förr. Tänk efter!
Jag betalar över 1500:- / mån för 4 hundar. Fullförsäkrade. Pengar som jag skulle kunna göra något annat för. Men jag har valt detta. Hundarna är mitt ansvar. Så länge min vetrinär är så bra finns inte en ända anledning att jag skulle byta och kanske byta ner mig totalt. Dessutom är hon insatt i mina raser utan massa fördomar. Istället för att gnälla på fb, gör något själva för ingen gör något åt er. Kontakta media, Kalla Fakta, Uppdrag granskning etc...sen kan vi diskutera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0