Long time ago

Nu var det länge sen jag skrev vilket inte är så kontigt när jag driver några grupper på Facebook idag. Man glömmer lätt att man har en blogg. Eller är det så att man inte bloggar lika mycket idag som förr?

Mycket har ju som sagt hänt. Hundarna mår jättebra.
Spike vår äldsta idag 9 år blev allvarligt sjuk och kräktes och fick blidig diarre. Blodet avtog men diarren blev allt värre.
Tillsammans med vår vetrinär kom vi överrens om att byta foder. Till att börja med. Ett foder jag verkligen OGILLAR. Royal Canine. Detta heter Anallgenic. Det visade sig redan andra dagen att Spike svarade på det och direkt blev bra i magen. Så vi besluta att fortsätra med det. Vi avvaktade med prover. Idag nästan 3 månader senare är han som en valp pånytt. Lekfull och är med på det mesta. Glädjen går inte att beskriva.

Samson vår kärleksfulla Irländare vad skriver man om han? KÄRLEK. Han vet inte begränsningen själv. Vi har fortfarande problem med hundmöten men betydligt bättre.

Arnold den lilla charmören. Han kämpar med sin klåda som kommer och går. Men han är en sån enormt stark kille.

Inga ja vad säger man. Hon blir alltmer tillgiven. Vill vara nära. Har full koll på allt och alla. För henne ska man finnas och hon ska vara mittpunkten.

Livet som hundägare tar ut sin rätt. Men VEM kan liksom vara utan dom? No way!
Men en sak är vi säkra på. Ingen mer staffe. För oss växer kärleken för just frallan. Det är en ras som passar oss bäst. Den har ALLT och lite mer. Helt klart.

Nu är jag inne på min andra vecka på semestern och jag njuter verkligen efter en tuff vinter, höst och vår. Bytt chef och ny avd men samma jobb inom IT. Nu byter jag snart chef igen.
Som sagt...jag njuter verkligen. Tillsammans med min familj mår jag som bäst. Fina underbara vänner. Man kan inte ha det bättre i livet.
Så njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0