Troligtvis allergi:(

Ingen rolig dag igår direkt. Upptäckte ett rejält varigt sår under Arnolds armbåge
samt röda prickar under, röda prickar under andra armbågen också.
På en av "bröstvårtorna" har han också kliat sönder sig så det blivit sår. Så tröstlöst.
Man blir bara så hjälplös. Jag gjorde rent allt med VetriDerm K sprayen som decifinerar
och sen smorde jag in med Aloe Vera, men stackarn fick panik, gjorde väl ont. Satte på han
en tröja av bomull så han inte kommer åt att klia sig mera.
Men jag tror detta verkar vara mera årstidsrelaterat, vilket inte är så ovanligt hos frallorna
vad jag läst. I somreas var han totalt fri från allt, och förra vintern, då han kom till oss så kliade
han sig.
Men genom att några av hans syskon också har problem med klåda så kan det mycket väl vara
allergi. Dock har inte hans mamma och pappa det. Men dom behöver iof inte ha det, kan vara tillbaka
i linjerna.
Blir det inte bättre inom en snar tid så blir det utredning. Tänker INTE låta han bli sämre så han lider.
Det gör ont i en att se det jag såg igår, inget roligt alls. Dessutom är utredningar inte heller roliga och
kan bli enormt kostsamma, men den smällen får man ta. Bara Arnold mår bättre så mår VI bättre.
Tyvärr, så är det sällan en allergisk hund blir 100% bra.
 
Har nyligen börjat med fodertillskottet Standardt Immun nu i pulverform. Man får ge det  några
veckor, så ser man även om klådan kan minska lite av det. Många med demodex, furunkulos o klådor
har blivit mycket bättre. Jag ger inte upp! Det bästa för våra hundar♥♥♥♥
Man ska aldrig dra ut på någonting, det anser jag att vara EGO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0