Det här med allergier är en djungel

Ja, det här med allergier är en ren djungel, likväl som foder är en ännu värre djungel.
Bara för att MITT foder passar min hund så betyder det absolut inte att det passar DIN hund.
Många ställer frågor..."Vad ska jag ge min hund med klåda"?
Ja, själv kan jag bara svara vad vår hund går bra på men hur just din, det vet jag inte. Själv anser
jag att det måste man prova sig fram. Och då menar jag inte att man ska tro att det märks efter
1 vecka eller 2, utan för att se något resultat så tar det faktiskt upp till 2 månader, vilket många
inte har förstått. Man tror helt enkelt att allt ska hända idag och just nu!
Och som jag skrivit tidigare så behöver heller allt inte vara just allergi, man målar fan på väggen
ganska fort, en unghund kan få kala fläcker eller se tunnare ut på vissa partier och klåda pga
många olika orsaker. Hunden har fått et nytt hem, det är en omställning, hunden trivs inte, hunden
är understimulerad, rätt foder? Bytt foder för ofta....ja det finns många själ.
Dessutom är man orolig över det, ska man inte vänta, utan beställa tid hos en vetrinär som är
kunnig inom området ganska fort, varför vänta om man stressar upp sig själv?
 
Arnold kliade sig enormt förut och till råga på allt fick han en godartad tumör som opererades bort,
detta är igentligen inte acceptabelt hos hundar under 1 år som han var, det är bevis på att NÅGOT
är fel. Att ge han RC foder för frallor var katastrof..inget jag skulle rekomendera!
Efter uteslutningsmetoder som tagit lång tid så har vi hittat VoH som fungerar bra för honom.
Vi hade först Hundemat tror jag den hette och den var bra...sen kyckling o den var superbra men den var oftast slut
när vi skulle ha den så jag blev en aning förbannad, men nu fick jag nys om att jag ska kolla en annan djuraffär
som också har VoH. Så vi fick köra på laxen...den har varit jättebra tills för någon dag sen då klådan
återigen började. Kontaktade Voh både genom FB gruppen och telefon.
Man ska UNDVIKA laxen på hundar med känslig mage och klåda då det är alldeles för mycket fett i just laxen.!
 
Jahapp, det var bra att veta! Så nu måste vi jaga rätt på kycklingen igen för jag tror kanska mera på den.
Han fungerade också på den med ris i. Dock har han alltid haft bra mage!
 
Från det ena till det andra så är jag supertrött idag! Somnade alldeles för sen igår kväll och det
är inte bra då jag går upp 5 varje morgon. Kanske alldeleles för tidigt men jag HATAR verkligen att
stressa på morgonen.
Igår kväll gjorde vi dessutom ingen mat, vi hade inte tid helt enkelt. Så imorse svängde jag in
på macken och köpte sallad, inget jag gillar eftersom jag sällan blir mätt på det, men det får duga.
Riktig mat kommer iaf att göras ikväll.
 
Gårdagskvällen avslutades med Bonds nya film "SKYFALL" den var helt OK, spännande hela tiden i stort sätt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0