Filmer om hur träna döv hund

Äntligen fredag, så himlans skönt! Men veckorna går ändå så fort så man hinner inte med. Sumemring av veckans som gått...
 
Den har varit fullt upp både i jobb och privat, man hinner inte äns med kvällarna tycker jag. Men det är roligt iallafall att dagarna på jobbet går fort.
Min nya chef har varit här ett par dagarn nu på jobbet och så 2 av våra andra IT killar som sitter stationerad också i en annan stad. Vi har haft möten osv.. Vi har en kille som slutar nu i Mars ev då han jobbat 2 år extra över sin pension. Då måste dessa jobb fördelas på oss 3. Vilket innebär mera ansvar för mig också. Sedan har vi en konsult IT kille som vi kan kalla på när det är "akut" dvs när det datorerna krånglar i vår Produktion, då är det mer än "akut" varje minut kostar pengar! Så man har mycket nu att lära och full lärd kommer jag aldrig bli, den utbildningen har jag inte, däremot ett starkt intresse. IT branschen är ett säkert yrke att jobba idag på.
Vi har boka tin lite möten för februari samt PDA samtal, det ska bli spännande!
 
Ja, så har vi då Arnold som verkligen blivit könsmogen. Han är också om han vill tro det själv herre i huset. Vilket han absolut inte ska få vara. Det är ett evigt juckande på Spike, pussandes och gullandes nästan så Mr.A är desperat. Självklart tillåter vi inte sånna saker!! Bara att visa för Mr. A vilka som bestämmer här hemma. Ibland önskade jag Spike kunde säga ifrån men det gör han inte. Han sitter kvar eller går sin väg och ser ledsen ut. snällare hund får man leta efter. Inga går Mr.A inte på, för då får han veta att han lever. Vilket är BRA anser jag.
En fralla måste ha en ledare annars får man ett rent helvete. Samtidigt kan jag se känsligheten hos honom när man visar att så får man inte göra, det är ett felbeteende som måste bort. Han känner av det, men han kan lika fort göra om det, så det gäller att verkligen kolla han.
 
På lördag blir det hundträning med några ur hundjänget, det ser jag fram mot, för Mr. A måste också tränas MYCKET!!!
 
Måste också hinna med Installation av förnyelse av Virusprogrammet i våra datorer, betala och se glad ut!!! Men hellre det en massa skit i dom. Men ibland fudnerar jag, värt att ha en dator igentligen? Jag sitter mest hemma med min mobil, från den kan jag sköta det mesta, t.om betala mina räkningar!!!
Bloggar gör jag mest snabbt från från jobbet, men går lika bra från mobilen. Det är dom sakerna jag har datorn hemma till....Ja beställa hundfoder till dom andra två hundarna förstås. Men det kan man ringa in om inte annat. Känns lite onödigt faktiskt..Men man har det ändå kvar.
 
Sedan en annan sak jag är så glad för. Så många nya medlemmar i gruppen vi har på FB har tillkommt! En del med döva hundar och någon som själv är döv. Så roligt, så det är mera aktivitet där nu förutom oss andra som skriver. Tror det är 11 medlemmar på bara 1 vecka, varav flera från Norge.Min grupp har spridit sig ganska bra den sista tiden, förut var det mest olika Uppfödare/Kennlar som rekomenderade oss eller att man skulle kontakta mig.
En del funderar jag på att kanske ev ta bort då dom inte har någon aktivitet eller haft på bra länge, finns ju igentligen ingen anledning för dom att vara där. Gruppen är ju till för att vi ska kunna tipsa och ge råd, lägga upp foton/filmer eller träffar och hundträningar.
 
Nu ser jag bara fram mot helgen i varjefall, även om även denna ser fullspikad ut.
Mest ser jag fram mot hundträningen:)
 
 
 
 
 
 
 
Lite mera handtecken på amerikanska men stämmer lite hur vi använder våra
 
 
Lite mera handtecken och bra ögonkontakt

Kommentarer
Postat av: linda & tyra

underbara fimer!! :)

2013-01-16 @ 20:17:23
URL: http://www.astirazalea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0