Igentligen inget att skriva

Igentligen har jag inget vettigt att skriva ....som vanligt. Men tänkte att jag ändå måste.
Oktober nalkas mot sitt slut och snart är November i antågandes. Så fort det går.
Varmt har vi också så svårt att förstå.
Ändå så rensade jag bort mina sommarkläder i helgen och fram med vintern. Ibalnd önskade
jag att jag bara kunde kasta vissa kläder, varför spara på urtvättat? Jag vet med stor säkerhet
att jag absolut inte kommer sätta på mig dessa kläder nästa sommar, för då handlar jag nytt.
I helgen fyndade jag lite och blev helt klart nöjd.
 
Nu i helgen ska vi kolla runt lite på tabbar och bärbara. Nog för att vi har datorer så det räcker
och blir över. Men tex Connys börjar bli till åren och vet inte hur länge den håller. Och nu har vi börjat
"streema" film. Alltså kopplar datorn till TV.n och ser gratis film utan att tanka ner, helt perfekt.
Dom senaste filmerna som vi annars köper finns där, så grymt bra!
Men jag är intresserad av en vassare "platta". Den tar heller ingen plats som en bärbar gör.
Ogillar saker som syns:) och tar plats. Men vill ha med HDMI anslutning och det har inte dessa.
Men då googlade jag och hittade adaptrar för plattor (Samsung) som man sätter dit.
Men ska fråga mera i helgen. Multimedia datorer finns med, men vad ska man med svindyra saker
till för om man bara ska streema film...NEJ, tror inte det. Behövs inte här hemma.
Nåja, som vanligt ser helgen ut att bli fulltecknad med massa "måsten" men då ser man ju iallfall
fram mot kvällen när man får lägga sig i soffan och koppla av. Hundträning måste hinnas med i helgen.
Antecknat i schemat:)
 
Som jag redan skrivit så ser Arnolds päls helt suverrän ut. Äntligen efter 3 månader med Standardt Mild
och Standardt Kalk så mår han betydligt bättre, på snudd superbra! Så att snacka skit om att torrfoder inte
är bra är en jäkla dålig ursäkt. Finns faktiskt bra också. Jag tänkte likadant förut. Köp Svenskt, köp med mindre protein och inget spannmål.

Tänker på en fin vän just nu, vars hund har problem. Men jag kommer hålla tummarna och även hjälpa till
med det jag kan. Det får ta sin tid, det gjorde det för Arnold att hitta rätt. Allt går. Med rätt kost så
brukar mycket lösa sig, iallfall till stor del,

Snart är det också dags för Stora Hundmässan i Älvsjö. Biljetterna ligger som sagt hemma, resklara.
Men nu fick jag också veta att numera kan man inte köpa biljetter vid tunnelbanorna/pendlarna utan
tur vi är ute i god tid så vi hinner fixa det. Kanske är som så, om jag förstått det rätt att man köper ett
"Access" kort och det laddar man antalet resor på. Nåja, detta kan nog Pressbyrån och SL på plats
hjälpa oss med. Allt går. Ska iaf bli riktigt jäkla kul. 7/12 drar vi iväg.
 
Inte nog med det, den 13/12 har vi stor julfest med jobbet, det ser jag fram mot. Iallafall julmaten.
OK, jag äter inte mycket av det då jag är väldigt försiktig med just bufféer. Men det ska bli trevligt
att mingla runt och prata lite med många som man sällan hinner prata med när man sveper förbi på jobbet.
 
Mycket är det på jobbet, men riktigt kul. Jag lär mig något nytt varje dag och det är det som är så himlans
roligt. Kanske en dag jag slutar som IT tekniker också :)) Där fick jag mig själv ett gott skratt, lång väg dit.
Men är man inte intresserad, så lär man sig inget. Vill man inte jobba, får man heller inget jobb. Så är det.
 
Önskar alla en riktigt fin dag och vecka♥
 
Så här såg Arnold ut för lite över 1 månad sen
 
Så här ser Arnold ut idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0