Juldagen...

Det blir ju inte så mycket skriva av när det är storhelger direkt. Men nu tar jag mig lite tid innan man ska göra mat.
Det har varit riktigt skönt några dagar nu, t.om fått sova ut vilket jag tror jag behövt mer än jag trodde. Att gå upp kl 5 varje morgon 5 dgr i veckan och hela året, tar nog på sina krafter. Och sista tiden har man fått jobba jättemycket, vilket jag tror kommer framöver också, genom att jag har så mycket att lära mig inom många områden.
 
Iaf så blev julafton väldigt lugn och jättemysig. Jag och Conny gjorde julmat och åt så vi var proppmätta. Julklapp från svärfar hade vi fått, tack älskade svärfar för det♥♥♥
Connys mamma ringde också och dom kommer dagen före nyårsafton så då firar vi ytterligare en jul genom att hon jobbar och har beredskap så kan dom inte åka ifrån. Julen är ju inte som den varit förr. Så många som gått över till änglasidan och bl.a våran älskade Camilla, sorgen finns fortfarande och alla minnen. Min mamma finns inte längre hos mig, hon skulle älskat min nya familj, speciellt Connys goaste mormor, hon och min mamma är som kopior till sättet.Connys mormor är en person som ALLA bara älskar, en goare "gumma" går inte att finna på denna jord. Ja, alla är helt underbara, en fantastisk familj. Jag är lyckligt lottad för en gång skull att få vara delaktig i den.
Iallafall så åt vi god julmat tills vi inte orkade mera.
 
Idag sov jag ut igen, så skönt. Åt frukost och sedan åkte vi till Erikslunds och till ElGiganten, vi skulle köpa ett nytt
spel eller Consol. Nintendo DS XL. För ett par dagar sedan fanns det många, men nu var det ont om dom, vilken tur vi hade!!! OK, det är inte billigt, vi gav över 2000 kr för det. Men säljaren sa att det är årets julklapp för stora som små. Jag skämtade till det och sa...Är inte det nya Iphone5? Han skrattade och sa, faktiskt inte, vi har aldrig sålt så lite av dom och det trodde vi aldrig, däremot Samsung III!!! Visste jag väl redan hahahahaa!!!
Sedan gick vi för en gång skull til Maxi, vilket vi aldrig är på, då vi gillar City Gross, just för att dom har färskt packeterat kött, för är det något jag verkligen ogillar så är det vakumförpackade kött!! Man vet aldrig hur länge det legat:( Men jag gillar Maxi och deras utbud på Erikslund. Var också in på Apoteket och köpte lite saker som vi behövde. Sen åkte vi hem.
 
Conny satte då Nintendo på laddning och jag passade på att ta med mig Arnold ut på långpromenad kombinerad träning med att "gå fint". Just ja, GÅ FINT!!!  Kan man bara drömma om med han, han är inte en BULLDOGG för skoj skull, utan han gör skälet för det med, ENVIS som synden, men se det är jag med. Stanna, gå, stanna gå, stanna gå. Inget hjälper. *SUCK* och *STÖN* Men..så gick jag saktare och såg till att jag liksom tryckte in han mot snön men ändå inte, så han går nära mig intill mitt ben, då gick det bättre. Det tar 1 år att komma hem hahahaaa!!!! Men jag är lika envis jag och jag ger mig aldrig. Spike var likadan tills 2 år och efter kastreringen..då blev han som förbytt.
Tränade också att stanna och sitta när vi fick möten. Det gick bra. Ligga ville han då inte, kanske beror på snön, vem vill ligga och ta det lugnt i det:) Men en sak, han visar inget på att han skulle frysa, ingenting alls, ut i snöhögarna och hoppar o skuttar och jag efter i kopplet, folk som såg oss måste fått ett rejält skratt, för det fick iallafall jag. Vi hade en riktigt bra träningsrunda och roligt tillsammans trots att jag hade lust att slita av mig håret. Men jag kan inte bli arg, det lönar sig inte. Man får helt enkelt aldrig ge upp.
 
Imorgon hade jag tänkt baka lite, bl.a kakor. Har heller inte fått någon tvättmaskin ännu, får väl hoppas på den 27 eller 28/12 istället, annars måste jag använda tvättmaskinen iallafall, för tvätta går det och rent tvättar den, bara att det låter satan när den centrifugerar, men det får man väl stå ut med.
 
Sen har jag ju sagt många ggr att vi måste ha en större frys, och det MÅSTEvi verkligen nu. Allt färskfoder som vi köper till hundarna eller Arnold behöver plats. Går snart inte att stänga dörren till frysen hahaha...Märkte det efter att ha köpt billigt kött på Maxi idag, köpte några kilo att göra kalops på och även fläskytterfilén som dom hade till bra pris. Lika bra att passa på då!
Ikväll äter vi ingen julmat, får bli annat istället. Koppla av till en film också. Nu känner jag mig lite "mör" efter att ha pölsat runt i snödrivor i stort sett hela dagen.
 
God fortsättning alla och passa på att njut av er ledighet, det gör jag!
 
Nya consolet, Nintendo
 
Nu laddas spelet
 
Klart!!
 
Massa snö har kommit inatt och under dagen
 
Ser ni fågelboet i trädet?
 
Arnold myser i husses knä♥
 
Varm glögg värmer själen sägs det:)
 
Detta stöttar jag med hela min själ!
 
Brunch
 
GOD FORTSÄTTNING ALLA!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0