Lite bilder från julfesten på jobbet

Igår tog grannen som också jobber hos oss fast i Produktion och jag bussen ner till
till Pitchers Pub för att träffa min vän Sussi som också jobbar i Produktionen, alltså
vi hade julfest med jobbat. Var väl över 260 personer anmälda och vi var många.
Festen ägde rum i Stadshusrestaurangen, vi hade t.om vakt där.
Iaf så började vi kvällen på Pitchers och jag tog mig en Staro, mycket gott! Sedan ramlade
några till in så vi var några stycken. Många hade samlats privat hos andra för förfest men vi
hade bestämt oss redan för detta och trevligt hade vi som bara den före.
 
Sen började klockan närma sig lite över 17 och vi gick iväg till julfesten.
Vi möttes av massa folk och också våra värdar. Hängde av oss våra kläder och
sedan var det att ställa sig i kö för drinkbiljetter och anmälan. Alla fick en lapp med vilket
bord vi skulle hamna vid. Självklart hamnade vi längst ner i ett hörn, och kanske inte det
bästa bordet:( Men hungriga var vi. Själv hade jag inte ätit någon lunch så magen ville
gärna ha mat.
Köer vid julborden men det fanns många och det var bara att hugga in på maten.
Vi har ju bara hört det bästa o just deras mat, själv kan jag INTE hålla med. Sillen och laxen
var jättegod men resten kan diskuteras. Köttbullarna var hemma gjorda vilket inte är vanligt idag,
men...dom var absolut långt ifrån goda, hade dom glömt kryddningen??? Ja, då vet ni hur
dom smakade:( Knappt ätbara och var dom gjorda av fläskfärs? Nej, inget för mig.
Det hela resulterade i att när väl dans började så hade jag så ont i magen att det var bara
att lämna festen, men det gjorde mig inget. Så grannen och jag tog bussen hem och den var
i stort sett fullastad och det var en lång buss dessutom. Men det var mycket skönt att komma
hem och tillbringa resten av kvällen på toaletten:):)
 
Idag vaknade jag 6.30, och mår hur bra som helst. Nu är det dags att göra sig i ordning för
lite utevistelse idag. Bl.a ska vi inhandla massa färskfoder på djuraffären.
Kvällen kommer avslutas med god mat och värme:)
Julfesten hade annars säkerligen varit rolig om man hade mått bättre efter vad jag läst på
fb hos mina kollegor som slått klackarna i taket resten av kvällen. Synd jag missade det, dans
är min grej:) Att bara sitta i ett hörn och lyssna på kollegors kärlek till en annan på fyllan är
inte det roligaste, men självklart är man ju glad att man är uppskattad.
Så många ur produktionen som tydligen tycker jag är en toppentjej och att flera borde
ha mitt tänk...jag TACKAR så mycket, men chef blir jag aldrig, men däremot MEDMÄNNISKA!
Vill bara säga att mina arbetskamrater både tjänstemän och metallare...Ni är fantastiska och det
är VI alla som gör jobbet!
 
Jag och Sussi, vi har hängt ihop sen vi började för 27 år sedan och vi har
även bott grannar och delat en hel del genom årens lopp, sådan vänskap
försvinner aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0