En lång vecka

Tycker den här veckan varit lång och dessutom har jag haft
så mycket att göra så man inte vetat i vilken ände man ska börja.
Men så ska det väl vara när man också samtidigt ska lära sig nya saker.
Att man inte har tid att träffa vänner får man stå ut med och hoppas att
många förstår att man faktiskt blir trött av att gå upp kl 5 och kanske komma
från jobbet kl 17. Sen hem och göra allt som ska göras hemma.
 
Iaf i helgen var vi till Djuraffären och pratade med en tjej som har bred kunskap
av Allergiska hundar och dessutom påläst om foder, sånt gillar jag att ta del av.
Hon hade själv allergi hund och tyckte att man ska inte gå på allt som vetrinärerna
säger, alla dessa tester dessutom som utförs är inte alltid korrekta. Ta just själva
"pricktestet" som kan kosta upp mot 8000:-!! Och ändå kommer din hund aldrig bli frisk.
Iaf i fredags återgår jag till, så ringde jag till Djurkliniken i Stockholm, där b.a experten
på hudsjukdomar jobbar, Kerstin Bergwall, nu fick jag inte prata med henne men med en
annan kollega till henne också med bred kunskap i hudproblem, naturligtvis sa jag att
jag ringde från Västerås, hahaha..måste ju utnyttja det! Och dom sa att många ggr ger VI
vetrinärer ut fel foder som Hills och RC som många ggr innehåller just dom farligaste ämnena
"Vete och Korn" som vetemjöl och majs, en av dom farligaste bovarna för allergier. Så det
skulle man utesluta. Så hon rekomendera att börja med Precept Plus Sensicare Formula i
10 veckor. OK, jag skrev ner. Sen berättade jag naturligtvis symptomen och hon sa naturligtvis
att utan en utredning är det svårt att fastställa men problemet lät verkligen som kvalster. Vilket
är också oerhört vanligt idag på hundar och inte specificerat på raser som sägs. En hund kan även få
detta utan att NÅGON övrig i kullen får det samt bakom linjerna. Oftast beror det på Immunförsvaret.
 
För att gå tillbaka till i lördags på Djuraffären då jag snackade med den kunniga tjejen så sa hon
faktiskt EXAKT detsamma...prova Precept Plus Sensicare Formula som hon ger sina det har
underlättat en hel del, Fria blir som i stort sätt aldrig. Håll rent OFTA OFTA i soffa o säng, bort
med alla mattor. Vem fan vill ha matta ändå???? Samlar ju bara skit ändå:)
Fortsätta att ge Standardt Immun och olja med Omega 3 och Omega 6 är skitbra.
Men det roligaste är att på sommaren kliar han inte sig alls på detta vis, men ska bli intressant
nu i sommar och se. Så iaf, igår kväll började vi med fodret och nu får han INGET annant än just bara det.
 
Idag ska det verkligen "saneras" hemma, vi har att göra. Men klart väl värt allt detta! HUndträning
med arnold står på listan om jag hinner med, annars får jag gottgöra det på annat vis, vädret är INTE
det bästa direkt....just nu spöregnar det, inte för att han bryr sig men matte gör det:):)
Ska väl hinna med att baka en äppelkaka också, så gott.
Igår kväll efter en hel dag med shopping så avslutade vi kvällen med ostbricka, så gott, med bl.a
Prosciutto min favorit skinka och så såg vi Chernobyl Diaries, himlans bra och ruskig film enligt oss.
Kritiker finns alltid, men vi verkligen gillade den, en film man kan se igen!
 
Vill också tacka fina Tina Högberg som berättat lite om Miras allergi, tar tacksamt emot
alla tips och råd från dig, att lära sig är aldrig fel.
Glömde en bra sak....vid kvalsterallergi så ska Röd Cederolja vara suverränt, så det ska vi
köpa hem, det har get mycket bra resultat hos många: RÖD Ceder köp dessa hjärtan och man kan
även köpa oljan o sätta ut: Oljan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0