Snön har kommit!!!!

Jag kan igentligen inte säga att jag är en vinterfantast, för jag verkligen
älskar sommaren och värmen, lagom värme skulle jag vilja påstå.
Eftersom jag tidigare har rest mycket eller lite varstans så vvet ju jag
vad riktig värme är. Minns min månad i Marocko där vi åkte runt, helt
fantastiskt att få vara med om igentligen, alla dessa underbara människor.
Fattiga som rika, alla hjälptes åt, man kände en gemenskap. Sådant existerar
väl knappast här? Som varmast hade vi 48 grader och jag kan säga...den värmen
är inte normal. Dock kan jag se tillbaka och sakna dessa underbara människor.
 
Från den ena till det andra, jag som alla andra är ju med på Facebook. FB är mycket
bra om man håller sig på sin plats, inte säger vad du tycker och tänker och gärna
daltar med. Tycker synd om alla i statusar osv. Faslkhet och intriger hägrar för fullt
och har du då som varigt ärligast och sagt hur du tänker och tycker, så självklart är
det DU som får lida i slutet. Men den smällen får man helt enkelt ta om man vill vara med
och vara ärlig. Annars går det mycket bra att ljuga också.
 
Jag har blivit mäktigt besviken och jag är inte den ända. När man anförtror sig åt någon
och vice versa, sedan får man höra från en tredje person att den pratat illa om en, saker
som jag trodde vi anförtrott varandra, sen ska man tro att en person är så skenhelig.
Så tråkigt tycker jag. Men det är alltid äns val. Förmodligen är man väl kanske inte rätt
sort eller så är det just en person som vänder kappan efter vinden som någon sa till mig.
En person som inte kan ha en vän så länge utan ständigt måste byta var det en kompis
till oss som sa. Men man kan väl ha flera vänner men kanske en riktig vän? Eller är jag korkad?
Skitsamma, man ska fråga om saker innan man tar någon annan för given. Och det kommer
jag att göra vid tillfälle innan jag TROR någonting.
 
Iallafall är jag glad att jag har det så himlans bra som jag har det och då struntar jag i allt annat.
Underbara vänner har jag både på jobb och privat och vi känner varandra väl.
 
I helgen ska vi iväg på shoppingrunda, och blir nog att äta ute också, en riktigt härlig helg
ska vi ha. Hoppas snön får ligga kvar så det äntligen blir lite ljusare ute.
Nu är jag mäktigt sugen på att lägga ett spår ute:):)
Vem vet, kan ju locka grannen med mig och hennes hund kanske?
 
Idag tackar vi också av min chef med kaffe och fika. Det är nog den bästa chef jag haft
och naturligtvis så slutar han. Men det kanske blir bra med den nya med, trots att han inte
kommer att sitta stationerad här. Vi får hoppas.
 
~~*Man ska vara rädd om det man har, man vet inte vad man får, eller hur länge
man får behålla det*~~
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0