Uppdatering om foder bl.a...

Som många av er vet så började vi med nytt foder till Arnold
i lördags, Precept Plus med kyckling, fritt från vete och corn.
Som vi nu kan se REDAN inne på 4:e dagen så kliar han sig betydligt
mindre, men han kliar sig då och då, men inte alls så intensivt och ofta
som tidgare. Så nu kan vi bara hoppas att detta foder hjälper till lite grann.
Tänker heller INTE hålla på att duscha han i specialschampot i tid och otid heller,
jag tror inte riktigt på det. Även om man användder balsam för att tillföra fukt.
Hundar med kort päls eller kanske hundar huvudtaget, har inget krav att dom måste
bada eller duschas mer än när dom sär smutisga eller vid speciella behov. Det här
är nog också ett av "människans" påfund.
 
När ska man skaffa hund NR2 frågar sig många?
 
Jag anser att det avgör man själv och INGEN annan. Man vet nog själv när
man är redo. Själv har jag alltid ansett att när man är redo efter hund nr1 så
kan man tänka på det. Det är inte alltid som så att man SKA HA tränat klart
allt med hund 1, inget måste, det är också upp till varje individ.
Att  man iallafall har den vardagliga vardagslydnaden klar anser jag vara ett måste.
Också om man kanske har en väldigt extrem problem hund, men det här är ju sånt
man måste avgöra själv. Är man själv och inte har någon sambo kan jag mycket väl
förstå att det man verkligen vill tänka till innan, absolut inget fel, bra anser jag då.
Man ska inte ta sig hals över huvud. Men idag är det så många som ska tycka åt alla
andra.
 
VI, jag och Conny har varit så jäkla uthängda i grupper av vissa besservissrar som ska tycka
åt en och anse både det ena och det andra och då specifikt om våra dövisar. Dom har fanimej ingen
aning alls om våra dövisar, dom vet inte äns hur dom är, hur dom är att träna med och heller ingen
erfarenhet av det heller, men VET bäst, det gör dom, eller DOM är nog fel uttryckt, en enstaka skulle
jag vilja påstå eller ett par, man skapar sig ju vänner bakom en skärm ibland istället för ett drägligt liv.
 
Jag bryr mig tusan i sånna personer, dom är inte värda ett ända öre i mina ögon, dom må besitta en
bred kunskap om hundar, men oftast är det samma tjat om samma sak, så frågan är om det alltid
är kunskap, jag kan klippa och klistra jag med! Att lära ut kunskap gör man på ett trevlig och respektfullt sätt, då tar mottagaren också emot
det lättare istället för att man sitter och lära ut med otrevligt bemötande. Men gör man så här ideligen, så
går rykten ganska fort. Herregud vad pm jag fått från folk som varit utsatta, så man är INTE ensam.
DEN STORA SVENSKA AVUNDSJUKAN ÄR EN FARLIG SJUKDOM!!!!
 
Våra hundar, vårt liv, THATS IT:) Tänk om vi skaffar hund nummer 4 snart, då rasar väl hela FB:):)
 
♥Inga, Spike & Arnold♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Bra Anki!
Det är bara du och din familj som kan avgöra när ni tycker att det är dags att skaffa en hund till. När man känner att man har tid, ork och råd samt att den/de hundar man har är harmoniska individer så finns det ingen anledning för någon annan att ha åsikter.

Det är upp till varje människa/familj att känna sig redo för ett djur till (eller barn för den delen eftersom samma typ av kommentarer brukar komma om man har många barn).

Stå på dig!

2012-11-14 @ 21:03:15
URL: http://blogg.glanna.se
Postat av: Anki

hej Elisabeth!
Ja, och just nu känner VI att vi absolut inte har tid med en hund till. Vi har 3 och visst kommer en 4:e i sinom tid. Men Arnold måste vi först jobba med nu och även rå om hans allergi.
Sen att det finns människor som retar sig på att vi har 2 st döva hundar får man stå ut med;)
Tänk så lugn Inga har blivit i många avseenden, men där jobbade vi hårt. Ända nackdelen är hennes ensamhetsträning, den är bra, men inte bra samtidigt.
Men det finns så mycket annat som blivit bra med henne. Nästa säsong kommer vi nog några st på kantarellsök:) Kram anki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0