6 dgr efter operationen

 
Nu har det gått 6 dgr sedan Arnold tog bort tumören och det
läker jättefint. Han är pigg och allert och vill göra busa, men
vi försöker hålla han lugn. Därför behåller vi också tratten på
den gör att han inte kan busa som vanligt. För övrigt är han
precis som vanligt. Äter och bajsar ha rhan gjort hela tiden
och inga diarrér som är ganska vanlig biverkning när dom äter
Metacam.
Men denna väntan på svar, inte roligt. Man försöker hela tiden
tänka på annat. Men man ska inte måla FAN på väggen och oftast
är dom aldrig elakartade. Men det som stannat kvar i mitt huvud
är när vetrinären sa: Tumörer ska inte en så ung hund få:(
Nej, självklart inte, jag anser att ingen hund ska behöva få det.
Tumör är en tumör för mig, sen får den vara god eller elak, den
ska bara inte få finnas!! Vanligast är ju att tumörer kommer på
lite äldre hundar.
 
Helgen har gått fort. Igår var jag ute och gjorde alla MÅSTEN.
Kunde inte låta bli att köpa en polotröja till Arnold när jag ändå
var i krokarna. Var på Arken Zoo först och köpte Standardt Immun
sen damp det ner en polotröja med, en svart med lite bling bling på.
Polotröjor är det åtgång på, och det fanns inte många kvar att välja på
så det blev denna, och dyr var den, men det är han mer än värd.
Dessutom kan jag sätta på den när han blivit insmord med salvan
så han inte kliar sig. Men det är konstigt, nu när han haft tratten på sig
verkar han inte ha samma behiv av att klia sig. Lustigt.
 
Idag ska jag ta med Spike på dejt, det är -5,8 grader ute, men det är
inget som bekommer han, han älskar alla väder och dessutom får han
och jag lite egentid. Tyvärr så har jag inte tid att vara borta länge då jag inte
fått något gjort hemma den här helgen i princip. Tvätta är ett måste iallafall
och det prioriteras. Hela gårdagen gick bort.
 
På tisdag kommer vår nya chef till jobbet och då bjuder han ut oss på lunch,
skönt att slippa ha matlåda med.
 
Mys söndag
Efter 5 dgr ser såret ut så här, läker jättebra!
 
Lite "ironi" med denna skylt jag hittade:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0