En helt vanlig lördag..

Helgen har gått fort som vanligt, men då har man väl gjort något roligt iallafall.
Igår åkte vi till Erikslunds Shopping Center och där var det totalkaos med bilköer.
Det var ju inte direkt lönehelg heller men däremot förmodligen barnbidrag:)
 
Vi började med en lunch och den satt jättebra, för hungriga var vi, lunchtid liksom.
Sedan bar vi iväg till MediaMarkt där vi inköpte filmer vi spanat in.
En av dom som vi såg igår var Snow White and the Huntsman, så jäkla bra, klart
sevärd.
 
 
Sen fortsatte vi vidare till CityGross och storhandlade. Massa REA på kött och lite allt möjligt.
Vi satt också som på nålar igår, då en vän till oss nämligen skulle till Åsa på Grand Blossom´s Kennel
och titta på en valp. På kvällen fick vi det glädjande beskedet att på torsdag hämtar dom hem
lilla Grand Blossom`s Happy Baccus♥ Han har också varit Connys favorit hela tiden och självklart
har vi tänkt en massa också, men som det ser ut nu så skulle det inte passa in så himlans bra då
vi har en hel del utredning med Arnold ang allergier och sådant. Det måste gå före, det kommer ta
tid att se till att han mår bra. Dessutom på tisdag ska han in för operation av en knöl, men det hoppas
vi på det bästa. Ja, så kvällen slutade lyckad, så glad att vännen äntligen får valpen, och kan ju också tala
om varför. Hon har nämligen varit jätterädd för just "kamprashundar" och enligt henne själv
så är det jag och Conny som förändrat den biten hos henne och hon blev såld på just den rasen.
Jag har ju själv märkt det så många gånger hur hon verkligen jobbat med det, och till slut ha rhon alltid
ställt upp att hjälpa till när vi varit ute med att ta hand om dom, leka med dom pussa på dom. Jag tror hon
fastnade för lilla Inga första gångerna?? Jag är jätteglad för henne och hennes familj och jag hjälper som
sagt gärna till och kommer också följa med på Utställningar framöver i den mån jag kan och se hur det
hela går, hjälpa till både för henne och Åsa. Jag ÄLSKAR ju det!!! Självkart Conny också. Kul med en sambo
som faktiskt delar äns intresse, kan inte ha det bättre.
Här nedan ser Ni vännens snygging:
Poserar redan på bordet, hur ska detta sluta:):):) Självklart av den duktiga uppfödaren Åsa.
 
Arnold ja, ja han har blivit ganska duktig på just "SÖK" och det är något vi ska jobba
vidare på, är lite inne på Viltspår med honom faktiskt. Vet att djuraffären också fått in
klövrar så det vore något. Men kanske börja först med just "Personspår" för honom med.
Det är jäkla synd att han inte är något utställningsexemplar, ett blått öga, och atletsikt byggd med
längre rygg. Inget som uppskattas direkt kan jag tror av domare då dom ska se ut som smågrisar.
Ok, många är superfina, men vart tusan är aveln på väg? Att avla även på korta ryggar är heller
inte sunt då just ryggen kan ta skada vilket verkar också vara vanligt inom Fransk Bulldogg. Så vi
får väl vara glada så länge det sträcker sig inom just bara allergin och att det visar sig att knölen
inte var allvarlig, men det får vi veta troligtvis på tisdag.
 
Idag är det en dag att göra hemma saker, tvättmaskinen går för högtryck o en massa ska hinnas med.
Sen har jag funderat på, vi fick ju läckage på taket och det blev ju mögel inomhus på tapeten, undrar när vi
ska få ommålat och så, hoppas innerligt inte till jul, för då går jag i taket, det är banne mig inte långt kvar.
 
Imorgon åter jobbet, på tisdag är jag ledig. Men imorgon får jag min nya bärbara levererad och installerad
på jobbet, spännande, massa nya funktioner att lära sig, men det ska nog gå bra.
Långpromenad på morgonen i det härliga vädret med hundarna har gjorts, så himlans skönt.
Nästa helg blir det att inhandla tröjor till Lilla Mr A som han kan ha på sig när vi smort in han, den han
har nu har han ärvt av Inga som inte ser alltför grann ut efter alla tvättar. Sen är det ju premiär på
det ny öppnade Rusta som öppnas på torsdag. Spännande!!
 
Sedan vill jag tacka Er Alla som läser min nya Blogg, riktigt roligt, men ni får gärna
kommentera också. Jag ser ju på statistiken hur många besöker jag har, riktigt kul
om någon "vågade" skriva något också:):) IP adresser är något som är superbra med
denna blogg, det var det inte på den förra.
 
Nu är det det dags att göra lite nytta igen. Ha en fortsatt bra söndag alla Blogg läsare, va rädda om er!
Mr A i normalt viloläge♥
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Ja du Anki JAG av alla <3 Är så himla glad för att du och Conny finns :D

Svar: Du är störtskön vännen♥♥♥
Anki Klang

2012-10-21 @ 13:04:18
URL: http://monkanocliffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0