Lådsaslydnadstävling med Arnold

Ja, så var vi med i år igen i Lådsaslydnadstävlingen på Hamre. 20 st hundar deltog och det var en regnig lördag (22/9) som vi stapplade ut på banan kl 8.00 jag och Arnold. Jag visste ju att vi gjorde det på skoj och vi blev tillfrågade tidigt om vi ville vara med i år igen. Har ju knappt tränat Arnold på vissa saker som bl.a inkallning, dåligt av oss.
Men väl ute på banan var det som Arnold blev en annan hund. Visst var han dålig på vissa saker som just inkallningen, jag skulle säga LAT..han är inte direkt snabb, där fick jag använda teckenspråket för att han skulle komma till skott.
Linföringen helt perfekt, platsliggning perfekt..
Och JA.....vi fick ingen placering, men vi kom på 4:e plats!!!!! Vem f*n kunde tro något sådant? Inte jag iaf! Tårarna kom faktiskt, och vilken känsla att höra ute på plan när åskådarna apploderade, för ryktet hade ju gått att jag med döv hund skulle vara med. Då förstod jag nästan...det hade gått bättre än vad jag själv trodde.
Arnold fick ben, sen la han sig ner på filten med schäfern Maja som var den hund som kom på 1:a plats. Dom två fann varandra direkt. Underbar schäfer av standard, ingen kutryggig ful sak, utan jättefin. Ägdes av pensionerade Britt en underbar äldre dam som jag också fick åka hem med. Underbar person med en fantastisk hund.
En helt lyckad dag trots skitväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0