Mycket gjort under helgen

Måste säga att jag haft en himlans bra helg. Har fått massa gjort som jag inte hinner med annars.
I lördags bakade vi bullar, vaniljbullar. För ingen av oss tycker igentligen om kanelbullar. När jag bakar
så bakar jag självklart också på riktigt smör.
Vi har också kopplat om kontakter i taket, då våra gamla från 40 talet inte passar med dagens moderna.
Det tar tid men det blir bra om nya lampor och sådant ska passa.
 
Dessutom har jag återigen testat vår nya tvättmaskin ang lätet när den centrifugerar. Det verkar snarare
som den låter mera när jag har fullproppat med tvätt i den istället för lite mindre. Så det kan mycket väl bero
på att den belastas i trumman för mycket då. Inget ovanligt. Men nog låter den mer än min förra.
Ska man ha en BRA maskin så ska det vara Miele.
 
För att återgå igen till helgen så såg vi faktiskt "Hobbit" i fredags. Jag tycker inte alls den var superbra som
"Sagan om ringen", alldeles för mycket prat och mera action i slutet. Men den var dock bra ändå och jag skulle
se om den igen med. Grafiken som vanligt superbra, det gillar jag. Min favorit i filmen är ju förstås "Gollum".
 
Conny har tränat lite lydnad med Arnold medans jag då vilade, min arm är inte OK.
För övrigt har helgen gått alldeles för fort men den har varit riktigt bra. Igår gjorde vi
helstekt fläskytterfilè med potatisgratäng, riktigt smarrigt.
 
Imorgon är det en snäv dag på jobbet. Möte redan kl 9 "Team safety" = Säkerhet.
Kl 14 ska jag vara nere på Ottar (höjdarkontoret) och infinna mig i styrelserummet på
medarbetarseminarium till 16.45. Sedan bär vi iväg till Stadhusrestaurangen där vi ska äta
för att sedan gå vidare och spela bowling. Det är jag och 2 andra som ordnat med allt detta, så
hoppas verkligen nu allt blir riktigt bra.
 
I helgen blir jag singel, och då kommer Åsa och Monika till mig på lördagen på fika
och samtidigt ska vi planera inför en stor Hundträff vi tänkte dra igång. Ser verkligen fram mot det.
Så jag måste väl baka något att bjuda tjejerna på, det brukar alltid uppskattas;) Dessutom måste
jag även baka till jobbet, då det är min tur att bjuda på fika den 22/4. Ytterligare en fullproppad helg alltså.
 
Helgen efter är det storhandla och utställning hela helgen som gäller, det ska bli superkul!!!
 
När tusan ska jag få tid att träna på riktigt med hundarna????
 
Just ja..................ÅRETS första fästingäckel plockades bort på Arnold igår!!!!!
Jag verkligen OGILLAR dom:(
 
Jo, ang Hundträff. Så har jag startat en tråd i en annan grupp, för att se om Intresse finns,
och det fanns, så det här ska bli riktigt trevligt att jobba vidare på.....
Till hjälp ang detta har jag Monika och Åsa, hoppas få flera, för allt är inte lätt att göra ensam.
 
Ett himlans fint kort på Arnold som ser febrilt på Golf. Conny tog det
 
 
En ras jag verkligen älskar, husky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0